6 نکته ایمنی برای آب بازی کودکان در استخر

آب بازی کردن و تکان دادن دست و پا درون آب همراه با رعایت موارد ایمنی کودکان از جمله لذتهایی است که به همین راحتی نمیتوان از آن گذشت. اما آنچه بیش از هر چیزی اهمیت دارد امنیت درون آب است. امنیت هنگام آب بازی کردن سبب شده تا هم کودک از بازی خود لذت ببرد و هم والدین با خیال آسوده به کودکان خود اجازه دهند تا آب بازی کنند. اما باید در این زمینه نکاتی رعایت شود:

آب بازی کودکان همراه با امنیت

آب بازی کودکان همراه با امنیت

  • حتما خودتان مراقبت از فرزندانتان را به عهده بگیرید و هرگز کودک خود را تنها در کنار استخر و یا محفظه ای پرآب تنها نگذارید . همچنین این وظیفه را به شخص دیگری محول نکنید چرا که تنها مقدار کمی آب برای خفه شدن کودک کافیست.
  • استخرها می توانند برای شما و کودکانتان محلی سراسر شادی و نشاط باشند تنها کافی است مطمئن شوید که عمق آب بیشتر از ١٢٠سانتی متر نباشد و همچنین لوازم نجات غریق جهت ایجاد امنیت کودک در کنار استخر موجود باشد.
  • توجه کنید وسایل بازی مانند تیوپ و غیره تنها وسایلی جهت تفریح و احساس شادی است و نمی توانند محافظ جان کودک شما باشند، به همین علت به کودک خود آموزش دهید هرگز بدون هماهنگی با شما اطراف استخر نرود و حتما از جلیقه نجات هنگام شنا کردن استفاده کند.
  • حتما هنگام شنا از کلاه محافظ حمام استفاده کنید چرا که این مورد علاوه بر اینکه باعث حفظ سلامت موهای کودک شما میشود، بروز خطرات احتمالی در ناحیه سر را نیز کاهش می دهد.
  • حتما به اقدامات اولیه احیا رسانی یا سی پی آر(CPR)، آشنایی داشته باشید چرا که ممکن است جهت حفظ امنیت کودک نیاز به کمک رسانی پیدا کنید.
  • حتما بعد از اتمام شنا تمامی محفظهایی را که از آب پرکرده اید خالی کنید چرا که علاوه بر امکان تجمع باکتری،ایمنی کودکرا نیز به خطر می اندازد.

ایمنی کودکان در استخر

ایمنی کودکان در شنا

6 نکته ایمنی برای آب بازی کودکان در استخر

مقالات مرتبط