روش های ایمن سازی خانه و مهدکودک برای کودکان

زمانی که شما کودکی در منزل دارید همیشه باید به دنبال شناخت خطرات پیرامون خود باشید. مواد شوینده، وسایل برقی، لوازم تیز موجود در منزل و خلاصه هر چیزی می تواند برای کودک آسیب پذیر شما خطرناک باشد اما نگران نباشید شما می توانید به راحتی و با استفاده از قفل های مخصوص، ضربه گیرهای مناسب و محافظ لبه های تیز از امنیت منزل خود مطمن شده و به تربیت وی بپردازید.

ایمنی کودکان و فریزر و یخچال

چناچه مقدور است از دسته های کوتاه برای یخچال خود استفاده کنید تا دست کودک به آن نرسد و نتواند در را باز کند چرا که زمان خوردن برای کودکان اهمیت دارد و این موضوع امری بسیار مهم است همین طور می توانید از قفل کابینت برای یخچال نیز استفاده کنید تا در صورت دسترسی کودک درب یخچال به راحتی باز نشود . 

ایمنی کودکان در برابر یخچالا

ایمنی سازی گاز برای کودکان

کودکان تمایل زیادی دارند تا بدانند مادرانشان چگونه با گاز کار می کنند لذا همیشه کنجکاو بوده و سعی دارند تا با باز کردن درب فر و چرخاندن دکمه های گاز این حس خود را ارضا کنند در این شرایط توصیه می کنیم با آموزش به آنها خطرات احتمالی را گوشزد کنید و تا جایی که امکان دارد از قرار دادن اشیا تیز درون فر خودداری کنید و در صورت امکان از قفل های مخصوص درب فر استفاده کنید.

ایمنی کودکان در منزل و در برابر گاز

خطرات ماشین لباس شویی و ظرفشویی برای کودکان

این دو وسیله نیز به دلیل ایجاد صدا که یکی از تمایلات کودکان است همیشه مورد توجه آنها قرار می گیرد، اما به دلیل برقی بودن این وسایل و ارتباط آنها با آب توصیه می شود همیشه بعد از استفاده آنها را از پریز برق بکشید و درب آنها را بسته نگه دارید.

ایمنی کودکان در حمام و دستشویی

موارد ایمنی دستشویی و حمام برای کودکان

درب دستشویی هم به دلیل بار میکروبی بالایی که دارد و هم به دلیل خطری که ممکن است در اثر افتادن کودکان ایجاد کند باید همیشه بسته باشد لذا باید به کودکان آموزش داده شود که به هیچ وجه دستان خود را در اطراف محیط دستشویی نزنند که در این شرایط بهتر است از قفل مخصوص درب دستشویی استفاده شود. در هنگام حمام کودک می توانید  از کلاه حمام برند نینو که در هنگام حمام از ورود شامپو به صورت و چشمان کودک جلوگیری می کند استفاده کنید . کلاه حمام وسیله ای بسیار ساده ولیکن مفید است. این کالا بوسیله چسب که روی کلاه نصب شده است بر روی سر کودک اندازه می شود و نه تنها قابل استفاده در حمام است که از ورود شامپو و آب به چشم کودک جلوگیری میکند بلکه برای فضا های باز نیز مناسب است و مانع تابش نور خورشید بر روی صورت کودک می شود.

روش های ایمن سازی خانه و مهدکودک برای کودکان

مقالات مرتبط