6 نکته ایمنی ضروری در هنگام حمام کودکان باید رعایت کنید

حمام کردن و آب بازی همیشه برای کودکان لذت بخش است بخصوص اگر شما والدین عزیز بتوانید با رعایت نکاتی ساده محیط حمام را محیطی امن و عاری از هرگونه عوامل خطر زا برای آنها کنید. در ادامه چند راهکار ساده برای این مورد به شما پیشنهاد می کنیم:

کلاه حمام

کلاه حمام یکی از وسایل ضروری در هنگام حمام کودک و نوزاد می باشد . این کالا بوسیله چسب که روی کلاه نصب شده است بر روی سر کودک اندازه می شود و نه تنها قابل استفاده در حمام است که از ورود شامپو و آب به چشم کودک جلوگیری میکند بلکه برای فضا های باز نیز مناسب است و مانع تابش نور خورشید بر روی صورت کودک می شود. کلاه مخصوص حمام کودکان مناسب برای حمام و جلوگیری از سوزش چشم کودک با ورود شامپو به چشم و مناسب برای استفاده در محیط‌های آفتابی و جلوگیری از سوختگی پوست کودک با اشعه آفتاب و همچنین مناسب برای اصلاح موی کودک و جلوگیری از ریزش مو روی صورت نوزاد می باشد .

مراقبت از کودکان در حمام

کودکان به دلیل آسیب پذیر بودنشان می توانند حتی در مقدار کمی آب نیز غرق شوند لذا هرگز و حتی برای یک دقیقه، فرزند خود را تنها در آب راه نکنید همچنین چنانچه هنگام حمام فردی درب منزل شما را ضد و یا تلفن شما به صدا در آمد کودک خود را درون یک حوله بپیچانید و با خود به بیرون از حمام ببرید تا بتوانید پاسخگوی آنها باشید. به خاطر داشته باشید صندلی حمام و یا حلقه های شنا فقط برای کمک رسانی به حمام است و نمی تواند از غرق شدن کودک شما جلوگیری کند همچنین قبل از شروع به حمام کردن تمامی لوازم مورد نیاز را در دسترس خود قرار دهید.

حمام کودکان

سر خوردن و افتادن کودک در حمام

حتما کف حمام خود را به ضربه گیر مجهز کنید تا در صورت سر خوردن سر کودک آسیب نبیند و یا اینکه از کلاه حمام استفاده نمایید همچنین حتما درب دستشویی فرنگی را بسته و از قفل مخصوص دستشویی استفاده کنید چرا که کودکان ممکن است در اثر شیطنت تعادل خود را از دست داده و درون آب بیافتند.

دمای آب حمام کودک

به منظور پیشگیری از سوختگی کودکان نبایددمای آب بیشتر از 120 درجه فارنهایت باشد. به همین منظور حتما به کودکان خود آموزش دهید تا در صورت داغ شدن ناگهانی آب چگونه با افزودن آب سرد به آن، از شدت دمای آن بکاهد.

کلاه حمام کودک

جعبه کمک های اولیه درون حمام

حتما درون حمام، کابینتی مجهز به قفل داشته باشید تا بتوانید جعبه کمک های اولیه خود را درون آن نگه داری کنید همچنین به خاطر داشته باشید هرگز شامپو، صابون و سایر مواد شوینده را درون این کابینت نگه داری نکنید.

وسایل برقی درون حمام

اگر درون حمام خود از وسایل برقی مثل سشوار و یا ریش تراش و غیره استفاده می کنید حتما آنها را درون کابینت در بسته ای که مجهز به قفل است قرار دهید تا از رسیدن آب به آنها پیشگیری کرده باشید.

کلاه حمام

6 نکته ایمنی ضروری در هنگام حمام کودکان باید رعایت کنید

مقالات مرتبط