آموزش شنا کودکان و لذت استخر بدون خطر

بازی کنار ساحل، در پارک آبی و یا درون استخری پر از آب در تابستان می تواند بسیار لذت بخش باشد. شنا کردن سراسر لذت است اما اگر همراه با رعایت نکات ایمنی نباشد می تواند بزرگترین تهدید کننده جان انسان باشد.

حتما میدانید که ماهی تواند درون آب نفس بکشد و زندگی کند اما ما انسانها برای زنده ماندن نیاز به هوا و تنفس داریم. چرا که اگر مقدار زیادی آب وارد ریه های ما شود زنده نخواهیم ماند. چون در اینصورت دیگر ریه های ما قادر به انتقال اکسیژن به درون خون نیستند. لذا میزان اکسیژن رسیده به مغز و سایر اندامهای ما کاهش یافته و این یعنی پایان زندگی.

آموزش شنا به کودکان

جالب است بدانید غرق شدن دومین علت شایع مرگ و میر در کودکان رنج سنی زیر 14 سال است. بسیار سریع اتفاق می افتد چیزی در حدود کمتر از 2 دقیقه و در واقع این مدت، زمان بسیار کمی برای کسی است که میخواهد جان کودکی را نجات دهد. لذا بهتر است بجای افسوس خوردن نکات ایمنی را بدانیم و رعایت کنیم. شاید این نکات به ظاهر ساده باشند اما بسیار کاربردی خواهند بود.

موارد ایمنی کودک در استخر

ایمنی کودکان در محدوده استخر

  • آیا تاکنون به اعداد بزرگ نقاشی شده در کناره استخر توجه کرده اید؟ آن اعداد نشانده عمق استخر هستند همان چیزی که شما باید قبل از ورود به استخر به آن توجه کنید حتی اگر کودکان شما شناگران بسیار حرفه ای هستند بهتر است به آن توجه کنند چرا که گاهی عمق آب بسیار بیشتر آنچیزی است که تصور می کنند.
  • دمای آب بسیار مهم است چرا که آب خیلی سرد می تواند سبب بالا رفتن فشار خون و ضربان قلب کودک شود از طرفی عضلات را منقبض کرده و شنا کردن را نیز سخت میکند.
  • حتما وسایلی که می تواند به کاهش خطرات احتمالی کمک کندرا به همراه داشته باشید مانند کلاه محافظ آب و تیوپ های نگهدارنده است.
  • هرگز با آدامس وارد استخر نشوید چرا که احتمال خفگی را افزایش می دهد.
  • استفاده ار کلاه حمام کودکان بعد از استخر و در هنگام حمام کودک
آموزش شنا کودکان و لذت استخر بدون خطر

مقالات مرتبط