خطرات احتمالی در محیط کودکان و مهد کودک

چنانچه بتوانید خطرات احتمالی محیط اطراف کودک خود را بشناسید، کودک شما بیشتر در امان بوده و راحتتر می توانید با کنجکاوی‌هایی که مناسب سن کودک بوده کنار آمده و در نهایت شما با مدیریت بهتری در این دوران در کنار فرزندتان خواهید بود. چون زمانیکه شما کودکی درمنزل دارید تمامی مواردی که به نظر دیگران امری عادی است برای وی ممکن است با خطراتی همراه باشد مواردی مانند راه رفتن، دویدن و یا غلطیدن اما چگونه باید این خطرات را شناخت؟

احتمال خطر برای کودکان در کجاها بیشتر است؟

ممکن است به ظاهر بیشترین خطر در اتاق پذیرایی اتفاق افتد اما خطرناک ترین محل می تواند درون آشپزخانه و نیز پله ها باشد. طبق آخرین آمارهای دریافتی هرساله بیش از 67هزار نفر تجربه آسیب دیدگی درون آشپزخانه دارند که 43 هزار نفر آنها زیر چهار سال دارند. همچنین ایمنی در مهد کودک یکی از مهم ترین عوامل برای انتخاب مهدکودک می باشد .

خطرات احتمالی در محیط کودکان

چه کسی بیشتر در معرض خطر است؟

کودکان زیر چهار سال و در بین آنها بخصوص پسران نسبت به دختران بیشتر در معرض خطر هستند. در بچه‌های بزرگتر احتمال شکستگی دست و پا بیشتر است و در کودکان کوچکتر احتمال سوختگی و مسمومیت بیشتر دیده می‌شود.

ایمنی کودکان

افتادن کودکان

معمولا عامل 44 درصد مواردی که باعث افتادن کودک می‌شود اختلاف سطح است. صندلی بلند، تخت و پله همگی از مواردی هستند که می‌تواند برای کودک خطر آفرین باشد. در این شرایط شما باید حتما علاوه بر اینکه در بالا و پایین پلهها از نرده‌های بلند استفاده می‌کنید حتما در زوایای خاصی از پله‌ها از محافظ لبه‌های تیز استفاده کنید. این محافظ‌ها می توانند به شدت جلوی آسیب کودک هنگام برخورد با زوایای تیز را بگیرند.

ایمنی در مهد کودک

سوختگی

پوست کودکان بسیار حساس تر از بزرگسالان است بخصوص کودکان زیر 5 سال به گونه‌ای که چنانچه آبجوشی ریخته شود بعد از 15 دقیقه دچار سوختگی شدید می‌شوند. به همین دلیل نسبت به آب حمام بسیار حساس هستند لذا بهتر است همیشه دما را چک کنید و حتی الامکان دمای آب را کمی خنک‌تر از آنچه برای خود مناسب می‌دانید در نظر بگیرید.

در مطلب بعدی شما را با ادامه خطرات احتمالی محیط اطراف کودک آشنا خواهیم کرد.

خطرات احتمالی در محیط کودکان و مهد کودک

مقالات مرتبط