موارد ایمنی کودکان در برابر آتش سوزی

آتش می تواند به سرعت پخش شود و همه جا را بگیرد. به همین خاطر باید بانهایت دقت تمامی وسایل آتش زا را از اطراف کودکمان دور کنیم چرا که علاوه بر به خطر انداختن جان خودش می‌تواند جان کلیه افراد خانواده را نیز به خطر بیاندازد. طبق آمارهای ارائه شده درسال 2013، 334 کودک در اثر آتش گرفتن در آتش جان خود را از دست دادند که از این تعداد 80 درصد آنها زمانی اتفاق افتاده که والدین درمنزل نیستند و کودک آگاهانه و یا نا آگاهانه به سراغ کبریت، فندک و غیره رفته و خطر آفرین شده است. لذا رعایت یکسری از نکات در این زمینه الزامی است. مانند...........

موارد ایمنی کودکان در برابر آتش سوزی

نکات ایمنی در قبال آتش را به کودکان یاد بدهیم

  • حتما دستگاههای هشدار دهنده را در منزل خود نصب کنید تا در صورت آتش گرفتن و در نتیجه بلند شدن دود بسرعت واکنش نشان دهند. توجه داشته باشید که این دستگاهها می توانند تا 50 درصد از بروز مشکلات بعدی به وجود آمده پیشگیری کنند.
  • به کودک خود بیاموزید که به هیچ عنوان با وسایل آتش زا مانند کبریت و فندک بازی نکند و تا جایی که امکان دارد این مواد آتش زا را درون محفظه‌ای دربسته نگه دارید مثلا کمد یا کشویی که مجهز به قفل محافظ باشد. در این شرایط شما می توانید مطمئن شوید که در صورت نبود شما نیز برای کودکتان مشکلی پیش نخواهد آمد.
  • حتما به کودکان آموزش دهید شمع وسایل بازی نیست و در صورت بی توجهی می‌توانند مانند کبریت و فندک خطرآفرین باشند لذا در صورت استفاده از آنها حتما از خاموش شدنشان مطمئن شوید.
  • باید به کودک خود آموزش دهید تا در صورت متوجه شدن علائم آتش مانند دود و یا شعله های آتش چگونه به مراکز آتش نشانی اطلاع دهند.
  • پله های اضطراری و چگونگی استفاده از آنها را در مواقع ضروری به کودکتان آموزش دهید.

نکات ایمنی در قبال آتش را به کودکان یاد بدهیم

موارد ایمنی کودکان در برابر آتش سوزی

مقالات مرتبط