قوانینی که باید به کودک خود بیاموزید

آیا شما واقعا نگران امنیت کودک خود هستید؟ آیا واقعا به این موضوع معتقدید که باید برای داخل و بیرون از منزل قوانین خاصی داشته باشید؟ اگر پاسخ شما آری است بنابراین در ادامه با ما همراه شوید چرا که همیشه این امکان برای شما وجود ندارد که در کنار فرزندتان باشید و از او مراقبت کنید بنابراین لازم است تا یکسری از قوانین در آنها نهادینه شود.

قانون اول: کودک باید نام، نام خانوادگی و آدرس منزل خود را بداند

هر چقدر کودک شما کوچک باشد باید اطلاعات شخصی خود را بداند همچنین در صورت امکان بهتر است یک شماره تلفن را نیز که مربوط به افراد نزدیک خانواده است حفظ کند.

قانون دوم: هرگز خوراکی‌هایی را که یک نفر غریبه به وی می‌دهد، نخورد

ابتدا باید با زبان کودکی به وی بیاموزید که خوردن خوراکی از دست غریبه ممکن است چه عواقبی داشته باشد اما در کنار آن باید به وی نیز یاد دهید که چگونه با عذر‌خواهی مودبانه این خوراکی‌ها را رد کند.

قانون سوم: از فنس ها و یا محافظ‌ها بالا نرود

بسیار اتفاق افتاده که توپ کودک شما هنگام بازی به آنطرف فنس‌ها و یا دیوار رفته و وی بخواهد برای آوردن مجدد توپ از فنس و یا دیوار بالا برود اما باید به وی آموزش داده شود که این حرکت را به هیچ عنوان انجام ندهد چرا که اینکار با خطرات زیادی همراه است.

قوانینی که باید به کودک خود بیاموزید

قانون چهارم: به تنهایی و بدون اطلاع از درب منزل خارج نشود

بچه‌ها معمولا علاقه دارند تا در حیاط خانه بازی کنند گرجه این مورد بسیار خوب است اما باید با کمی کنترل ورود و خروج آنها از درب حیاط کنترل شود.

قانون پنجم: همیشه بازی با آتش خطرناک است

آتش با تمام فوایدی که دارد همیشه خطرناک است و بازی و پیچاندن پیچ گاز می‌تواند سبب بروز آتش سوزی شود اول اینکه به کودک خود بیاموزید هرگز با گاز بازی نکند و دوم اینکه هنگام تنها بودن فرزندان حتما از قفل دستگیره‌ای اجاق گاز استفاده کنید تا از بروز آتش سوزی مطمئن شوید.

قوانینی که باید به کودک خود بیاموزید

قوانینی که باید به کودک خود بیاموزید

مقالات مرتبط