5 موردی که در موقع استفاده کودکان از تلویزیون باید رعایت شود

بالا رفتن کودکان از مبل و صندلی، آویزان شدن از میز تلویزیون و تمایل به فرو بردن انگشت بر روی صفحه آن از کارهاییست که معمولا همه ما در بچگی آنرا انجام داده و یا حداقل تمایل به انجام آن داشته ایم چرا که به دلیل جذابیت تلویزیون و رنگین بودن آن توجه بچه ها را بیش از بیش به خود جلب کرده تا جایی که بسیاری از کودکان حتی از نظر بینایی نیز دچار مشکل شده و باید محدودیتهای شدیدی برای تلویزیون دیدن آنها در نظر گرفته شود.

5 موردی که در موقع استفاده کودکان از تلویزیون باید رعایت شود

نه تنها مشاهده تلویزیون می تواند برای این کودکان مشکل ساز شود بلکه بالا رفتن از میز تلویزیون و احتمال برخورد با زوایای تیز از دیگر مشکلاتی است که ممکن است کودکان با آن برخورد کنند بخصوص کودکانی که تازه شروع به راه رفتن و بلند شدن کرده اند. به همین منظور رعایت یکسری از نکات خالی از لطف نبوده و می تواند ضامن سلامتی کودکان باشد:

کودک و تلویزیون

تلویزیون و کودکان

  • اگر از تلویزیون های LCD استفاده می کنید حتما تلویزیون را به دیوار فیکس کنید.
  • اگر تلویزیون شما قدیمی است حتما از میزهای پایه کوتاهی استفاده کنید که توانایی تحمل وزن آنرا داشته باشد.
  • تمامی میزها و زوایای تیز را حتما با محافظ گوشه شفاف بپوشانید تا هم ظاهر خانه خیلی دچار تغییر نشود وهم چنانچه کودک حین بازی با این زوایا برخورد کرد ایمن باشد و مشکلی برای وی ایجاد نشود.
  • حتما توجه داشته باشید که مدت زمان نگاه کردن کودک شما به تلویزیون بطور مستمر بیش از بیست دقیقه نباشد.
  • در کابینت های پایین میز تلویزیون از قفل کابینت کودک استفاده کنید تا در های به راحتی باز نشوند .
  • هرگز سعی نکنید از تلویزیون بعنوان عاملی برای ساکت کردن کودک خود استفاده کنید چرا که این موضوع باعث کاهش تمرکز وی شده و در نهایت ممکن است در سنین بالاتر و زمانی که نیاز داریم بسیاری از برنامه های آموزشی را از طریق بصری به وی آموزش دهیم دیگر حاضر به نگاه کردن تلویزیون نباشد.

موارد ایمنی کودک در هنگام استفاده از تلویزیون

5 موردی که در موقع استفاده کودکان از تلویزیون باید رعایت شود

مقالات مرتبط