نکاتی برای خواب راحت و ایمن برای کودکان

هیچ چیز زیباتر از مشاهده کودکی نیست که به آرامی خوابیده بخصوص اگر والدین او خسته باشند این خواب کودک بسیار برای آنها خوشایند خواهد بود اما برخیها تصور می‌کنند هنگامی که کودک خواب است دیگر هیچ خطری وی را تهدید نمی‌کند، در حالیکه رعایت نکات ایمنی در هنگام خواب از واجبات است که اگر رعایت نشود خواب می‌تواند به زمانی استرس زا برای والدین بدل شود اما تنها با رعایت یکسری از نکات ایمنی هنگام خواب هم خوابی ایمن را برای کودک خود رقم میزنیم و هم خیال خودمان در طی این مدت راحتتر بوده و نگران خطرات احتمالی آن نیز نیستیم. به همین منظور ...

خوابی راحت و ایمن برای کودکان

نکات ایمنی در هنگام خواب کودک

  • سعی کنید کودک را معمولا به پهلو بخوابانید و از روی شکم خوابیدن کودک خودداری کنید چرا که در این صورت احتمال خفگی کودک بیشتر خواهد بود.
  • از پوشاندن بیش از اندازه کودک خود خودداری کنید چرا که در هنگام خواب بخصوص دو تا سه ساعت اول دمای بدن کودک بالاتر می‌رود و این موضوع باعث تعریق وی می‌شود ضمن اینکه تنفس را برای وی دچار مشکل می‌کند.
  • هرگز کودک خود را در حالت خوابیده بر روی صندلی، مبل و یا تختی که بدون محافظ است رها نکنید چرا که احتمال افتادن وی وجود دارد.
  • بسیاری از کودکان عادت دارند هنگام خواب غلط می‌زنند به همین دلیل هنگامی که کودک خوابید والدین باید اطراف محیط وی را بررسی کنند تا چنانچه کودک هنگام غلتیدن با اشیا اطراف خود برخورد کرد مشکلی برای وی ایجاد نشود به همین دلیل باید تمام زوایای تیز مانند لبه‌های تخت و یا کمد را بوسیله محافظ لبه تیز بپوشانند تا از ایمنی اطراف کودک خود مطمئن شوند در غیر اینصورت حتما باید اینگونه کودکان درون تختی که دارای لبه های محافظ است خوابانده شوند تا دیگر خطری آنها را تهدید نکند و یا می توانید از محافظ لبه‌ های تیز استفاده کنید.

خوابی راحت و ایمن برای کودکان

نکاتی برای خواب راحت و ایمن برای کودکان

مقالات مرتبط