ایمنی کودکان در برابر گوشه های تیز در مهد کودک ها

یکی از مواردی که باید در تمامی مهد کودک‌ها به آن توجه شود آسیب دیدگی کودکان از ناحیه سر است چرا که ناحیه سر کودکان بسیار حساس است. آمارها نشان میدهد کودکانی که در سن زیر دو سالگی به دفعات دچار آسیب در ناحیه سر شده اند احتمال بروز بیماری‌های اعصاب حرکتی در آنها به شدت افزایش می‌یابد بخصوص کودکان زیر دو سال که هنوز پاهای آنها تسلط کافی برای راه رفتن ندارد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند در مقاله‌های پیشین به این موضوع اشاره شد که باید فضای مجزای برای کودکان زیر دو سال در نظر گرفته شود چرا که امنیت آنها متفاوت بوده و نیاز به تجهیزات خاصی دارد.

ایمنی کودکان در برابر گوشه های تیز در مهد کودک ها

نور کافی

محل نگهداری کودکان نوپا باید به گونه‌ای باشد که نور کافی به بدن آنها برسد چرا که علاوه بر خاصیت ضد عفونی کنندگی آن، نور خورشید باعث انتقال ویتامین دی شده و استخوان‌های آنها را تقویت می‌کند.

ایمنی در مهد کودک

ایمنی سازی گوشه‌های تیز مهدکودک

از آنجایی که کودکان در این سن برای بلند شدن نیاز دارند تا از دیوار و لبه‌ها کمک بگیرند حتما باید این زوایا با محافظ لبه تیز پوشیده شده باشد، محافظ گوشه های تیز  ضد ضربه بوده و در مقابل فشار بسیار مقاوم هستند همچنین دارای کیفیت بالا و عمر طولانی بوده و از مواد اولیه دوستدار کودک و سازگار با محیط زیست ساخته شده است.

رنگبندی این محافظ‌ها به گونه ایست که کودکان را جذب می کند و حتی اگر هوشمندانه نصب شود می تواند در امر آموزش کودکان نیز بسیار موثر باشد همچنین نه تنها گوشه‌های دیوار بلکه تمامی زوایای تیز موجود در کنار میزها نیز می‌توانند با این محافظ‌ها پوشیده شوند و در فضاهای داخلی و محیط‌های باز نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استفاده از این محافظ‌ها می تواند باعث ایمنی در مهد کودک شود و تا حدود زیادی جلوی آسیب دیدگی را گرفته تا والدین بدون ترس و کودکان با اعتماد به نفس بالا بتوانند مهارت راه رفتن را تجربه کنند.

ایمنی کودکان در برابر گوشه های تیز در مهد کودک ها

مقالات مرتبط