محافظت از کودکان در برابر آلودگی هوا

آلودگی هوا یک تهدید جدی برای سلامتی کودکان محسوب می‌شود چرا که احتمال ابتلا به آسم را در آنها بالا می‌برد همچنین از آنجاییکه کودکان به دلیل تعداد تنفس بیشتر نسبت به بزرگسالان به هوای سالم تری احتیاج دارند داشتن هوای سالم برای آنها بیشتر ضرورت پیدا می‌کند البته نکته حائز اهمیت این است که کودکان به دلیل قد کوتاهی که دارند بیشتر در معرض آلودگی سطحی هوای محیطی قرار می‌گیرند لذا والدین بیش از هر چیز دیگر باید به پاکسازی هوای پیرامون آنها و داشتن تغذیه مناسب توجه نمایند. تحقیقات نشان داده کودکان به دلیل فعالیت جسمانی و سوخت و ساز بیشتر، مستعد ابتلا به بیماری‌ها و عفونت‌های ریوی هستند و از این نظر بیشتر از بزرگسالان نیاز به مراقبت های خاص دارند.

محافظت از کودکان در برابر آلودگی هوا

در مقابل با توجه به اینکه کودکان مدت زمان بسیار طولانی را در منزل هستند یکی از راهکارهای بسیار موثر، بستن راههای ورودی هوا به داخل منزل است. اولین راههای ورودی، پنجره ها و درزهای در هستند بخصوص که در سالهای اخیر به دلیل عدم ساخت صحیح ساختمان‌ها این مشکل بیشتر شده و به وضوح می‌توان فاصله بین دیوار و چهار چوب در و یا پنجره را مشاهده کرد.

برای ایمنی در مهد کودک و رفع این مشکل می‌توان از محافظ لبه شفاف استفاده نمود. این محافظ ها فقط برای نصب در فضاهای داخلی استفاده می‌شوند واین قابلیت را دارند که به اندازه‌های دلخواه بریده و در محل مناسب نصب شوند و در محیط‌های تخصصی مثل مهد کودک‌ها و مدارس مورد استفاده قرار گیرند. این محافظ‌ها از مواد اولیه دوستدار کودک و سازگار با محیط زیست ساخته شده و می‌تواند هم مانع از ورود هوا به داخل محیط خانه شود و هم هنگام برخورد کودک با این زوایا از آسیب دیدگی سر آنها پیشگیری کند علاوه بر اینکه نظافت بسیار آسانی دارد.

آلودگی هوا و کودکان

از این طریق والدین مطمئن هستند که کودکان آنها حداقل در منزل از داشتن هوای پاک بهره مند می‌شوند.

محافظت از کودکان در برابر آلودگی هوا

مقالات مرتبط