بهترین شیوه حمام ایمن برای کودکان

معمولا کودکان به حمام رفتن علاقه زیادی دارند و آب بازی و ایجاد سر و صدا در حمام را بسیار دوست دارند والدین نیز تا جایی که امکان دارد با آنها همکاری می‌کنند چرا که بازی با آب یکی از بهترین و لذتبخش ترین کارهایی است که کودکان می توانند انجام دهند. آب جذبه‌ای سحرآمیز برای بچه‌ها دارد آنها می‌توانند ساعت‌ها از وقتشان را صرف آب بازی کنند و از بازی کردن خسته نمی‌شوند. عروسک‌ها و ظرف‌های خود را در آن بشویند و یا آب را به هم بزنند، آب را در دست خود نگه دارند، با آب و صابون حباب درست کنند و ظروف مختلف را از با آب پر و خالی نمایند.

ایمنی کودکان در حمام

کودکان، بر اثر کسب تجربه با آب بازی، یاد می‌گیرند که بعضی از اشیا در آب فرو می‌روند و بعضی از اشیا بر روی آب قرار می گیرند. کودکان به هنگام آب بازی یاد می‌گیرند که چطور با دیگران رابطه برقرار کنند و به وسیله آب بازی حس تعاون، همکاری و انعطاف پذیری را می آموزند. 

کلاه حمام وسیله ای بسیار ساده ولیکن مفید است. این کالا بوسیله چسب که روی کلاه نصب شده است بر روی سر کودک اندازه می شود و نه تنها قابل استفاده در حمام است که از ورود شامپو و آب به چشم کودک جلوگیری میکند بلکه برای فضا های باز نیز مناسب است و مانع تابش نور خورشید بر روی صورت کودک می شود.

حمام کودکان

اما گاهی حمام با تمام منفعتی که برای آنها دارد می‌تواند خطر آفرین شود تا جایی که این ترس والدین به کودکان نیز منتقل شده و مانع از لذت بردن آنها در حمام میشود لذا باید این ترس را به هر نحو که شده مدیریت کرده تا بتوانیم لحظات خوبی را برای کودک فراهم کنیم. در این زمینه اولین کار این است که تمامی زوایای تیز موجود در حمام بخصوص حمام‌هایی که دارای کابینت و کمد هستند بوسیله محافظ گوشه شفاف پوشیده شود. این محافظ‌ها علاوه بر ظاهری زیبا خیال والدین را بابت ایمنی کودک راحت می‌کند و چنانچه وی در حمام سر خورد دیگر خطری او را تهدید نمی کند. نصب آنها بسیار راحت بوده و با این کار هم خیال والدین راحت می‌شود و هم کودک لذت کافی از حضورش در حمام می‌برد.

روش حمام کردن کودکان

بهترین شیوه حمام ایمن برای کودکان

مقالات مرتبط