محدودیت ها را به کودکانمان بیاموزیم

شاید شما هم تا به حال با والدین این کودکان برخورد داشتید. کودکانی که از نظر هوشی کمی با سایر همسن و سالانشان متفاوت هستند و به نظر بسیاری نابغه و یا تیز هوش می‌باشند. این کودکان معمولا بازی‌های خاصی را انتخاب می‌کنند و شاید مانند سایر کودکان به تاب و سرسره و یا الکلنگ علاقه نشان ندهند. این کودکان ساعت‌های بسیار به تماشای برنامه دلخواه خود مشغولند و گویی زمان برای آنها معنایی ندارد. در ابتدا بسیاری از والدین بر این باور هستند که باید به این کودکان بیشتر بها داد و با فرستادن آنها به مراکز و کلاس‌های متفاوت استعداد نهفته آنها را شکوفا نمود این در حالیست که این کودکان از طرف مربیان و دوستان، اقوام و آشنایان  بیشتر مورد توجه قرار گرفته و همه با دید دیگری به آنها توجه می‌کنند.

genius_kid_control_3


همین توجه باعث شده تا انتظار والدین و حتی خود این کودکان نسبت به خود بالاتر رفته و دیگر به کارهای عادی اکتفا نکرده و به سراغ بازی‌های یارانه‌ای و یا استفاده از انواع موبایل و تبلت بروند. این در حالیست که حتی افراد دیگر فکر می‌کنند که این کودکان به دلیل باهوش بودنشان است که به سراغ بازی‌های یارانه‌ای می‌روند در حالی که ممکن است این کودکان واقعا کمی باهوش‌تر باشند اما دلیل اصلی این است که علاقه آنها به اینگونه بازی‌ها بیشتر است.

genius_kid_control_2


حال وظیفه والدین در این بین کنترل این مسیر است به گونه‌ای که کودک در حد اعتدال ازاین وسایل استفاده کند در این شرایط والدین می‌توانند با داشتن کمد و یا کشویی که مجهز به قفل کودک است وسایلی را که نباید همیشه در اختیار کودک باشد از دسترس وی دور کنند تا بتوانند با مدیریت زمان کودکان خود را در این مسیر هدایت کنند. این قفل‌ها نصب بسیار راحتی دارند و خیال والدین را از بابت بیش از حد استفاده کردن کودکان از اینگونه وسایل راحت می‌کند.

محدودیت ها را به کودکانمان بیاموزیم

مقالات مرتبط