ایمنی کودک در مقابل حشرات ریز مانند عسلک پنبه

شاید شما هم در این روزها متوجه حضور حشرات بسیار ریز در هوا شده باشید. تعداد زیادی از مردم بر این باور بودند که این ذرات ریز سفید در هوا یونلیت است و گذراست ولی اگر به دقت به آنها نگاه کنید متوجه میشوید که این حشرات دارای دست و پاهای بسیار ریزی هستند. این حشرات می توانند به راحتی وارد مجاری تنفسی شده و با ایجاد تحریکات در ناحیه و مسیر تنفس موجب بروز واکنشهای آلرژیک شدید شوند در نتیجه اگر تا امروز موضوع حشرات ریز سفید را جدی نگرفته اید بهتر است کمی تامل کنید و برای رهایی از آنها فکری بیاندیشید.

insect_protection_1


این حشرات ریز سفید علاوه بر مشکلات تنفسی می‌توانند باعث بروز مشکلات گوارشی نیز بشوند لذا کودکان در این راستا بیشتر از همه در معرض خطر هستند چرا که بروز مشکلات تنفسی در دوران کودکی می تواند موجبات سایر بیماری ها را در بزرگسالی فراهم کند. در ارتباط با حشراتی که در هوای آزاد است که نمی توانیم کاری بکنیم اما در مورد حشرات داخل منزل می توان اینطور عنوان کرد که  با بکار بردن راهکارهای حفاظتی می توان از ورود این حشرات به داخل منزل پیشگیری کرد.


یکی از راههای پیشگیری، استفاده از محافظ لبه شیشه است این محافظ‌ها نصب بسیار راحتی دارند و می تواند در اتاق خواب کودکان و متناسب با شرایط و رنگ اتاق تغییر کنند. با نصب این محافظ‌ها، درب شیشه ها بسیار کیپ می‌شوند.

insect_protection_2


این محافظ ها بسیار مقاوم هستند و در برابر فشار بسیار استقامت دارند لذا هنگام بستن درب پنجره ها دیگر جایی برای تردد هوا و ورود انواع و اقسام حشرات نیست. این حشرات حتی در شرایط خاص می تواند باعث بروز آنفلوانزا نیز بشود و با علایمی مشابه با سرماخوردگی می تواند بطور زندگی کودک را تحت شعاع قرار دهد و موجبات نگرانی خانواده را فراهم کنند.

ایمنی کودک در مقابل حشرات ریز مانند عسلک پنبه

مقالات مرتبط