محافظت از کودکان در مقابل مسمومیت با سرب

یکی از مشکلاتی که معمولا والدین دختردار با آن روبرو هستند تمایل آنها به استفاده از لوازم آرایش است. چرا که با مشاهده مادر خود و احساس تقلیدی که به او دارند می‌خواهند کار او را انجام دهند و در این ارتباط ممکن است آسیب‌هایی به خود وارد کنند اما باید بدانیم که امروزه نیز با توجه به رشد فرآیندهای دیداری و شنیداری که به واسطه رادیو و تلویزیون در خانواده‌ها شکل می‌گیرد، همه کودکان متناسب با شرایط خود این مرحله را پشت سر می‌گذارند، اما مهم‌ترین نکته چگونگی برخورد والدین با آنهاست.

kids_copper_toxic_safety_2


در این مرحله منع کودک توسط والدین اشتباه است و باید ازرفتارهای بازدارنده برای استفاده نکردن کودک از لوازم آرایشی اجتناب کرد چراکه باعث علاقه‌ مندی آنها درسنین بزرگسالی خصوصا ً نوجوانی می‌شود.
دراین بین اگر مادر به جای برخوردهای بی‌مورد اجازه دهد کودک دختر زمانی که در منزل است آرایش کند و حتی کیف لوازم آرایش شخصی داشته باشد در روند رشد کودک بسیار تاثیرگذارخواهد بود. البته این در حالیست که لوازم مورد استفاده آنها بدون سرب باشد چرا که در این روزها به دلیل آلودگی هوا بخصوص در کلان شهر‌ها کودکان به اندازه کافی سرب دریافت می‌کنند و نباید از طرق دیگر موارد مثلا لوازم آرایش به این موضوع دامن بزنند چرا که سرب مستقیم به سلولهای مغزی آسیب می‌رساند و باعث کاهش تمرکز کودکان و بیماری‌های مرتبط با مغز و حتی کم خونی در دراز مدت می‌شود.

kids_copper_toxic_safety_3


راه حل............

بهترین کار اینست که مادر تمامی لوازم آرایش خود را در کشو یا کمدی که مجهز به قفل کابینت کودک است قرار دهد تا هم خیال مادر از بابت عدم دسترسی کودک به لوازم آرایش راحت شود و هم دیگر سرب اضافی وارد بدن کودک نشود تا بتواند به وی آسیب رساند. نصب این قفل بسیار راحت است و بوسیله چسبی بر روی کمد قرار می‌گیرد.

محافظت از کودکان در مقابل مسمومیت با سرب

مقالات مرتبط