مناسب‌ترین ورزش کودکان در سنین مختلف

همه ما می‌دانیم ورزش مفید است و اگر فردی از سنین پایین ورزش کند تاثیرات مثبت آنرا در بزرگسالی خواهد دید. بدین مفهوم که گرچه ما ممکن است بنابه شرایط فعلی و اقتضای شخصی خودمان تصمیم به افزایش فعالیت بدنی و سوخت کالری کنیم تا از این طریق تناسب اندام خود را حفظ نماییم اما در واقع هدف از ورزش کودکان تنها و تنها سلامتی و اثرات مثبتی است که بر جوانب مختلف زندگی آنها می‌گذارد.در این بین آنچه اهمیت دارد این است که متوجه شویم کودک ما به کدام رشته ورزشی علاقه مند است لذا می‌توانیم با مراجعه به نزدیکترین مجموعه ورزشی کودکمان را از نزدیک با ورزشهای مختلف آشنا کنیم تا علاقه‌مندی خود را پیدا کند و یا اینکه تجربیات خود را با آنها در میان گذاریم تا شاید بتوانیم آنها را راهنمایی کنیم.  لذا محققان و متخصصان در حوزه ترکیب بدنی و روانشناسان در رده‌های سنی مختلف ورزش‌های خاصی را به کودک توصیه می‌کنند.

سن 2 تا 5 سال

kids_sports_3


کودکان نوپا و پیش دبستانی‌ها باید از حرکات بسیار ابتدایی شروع کنند چرا که برای ورزش‌های سخت هنوز آماده نیستند. فراموش نکنیم که ورزش باید حتما متناسب با شرایط فیزیکی، استخوان‌بندی و قدرت بدنی کودک باشد چرا که در غیر اینصورت می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به کودک وارد کند و نتیجه عکس داشته باشد. حتی اگر هم بالاجبار به این ورزشها فرستاده شوند نمی توانند برای طولانی مدت آنرا انجام دهند.
بهترین ورزش برای این دوران دویدن و شنا کردن است.


رنج سنی 6 تا 9 سال

kids_sports_2


با بزرگتر شدن کودکان، دقت و تمرکز آنها بالاتر رفته و مهارت‌های حسی و حرکتی آنها نیز تقویت می‌شود. لذا بهتر می‌توانند به ورزش‌های زیر روی بیاورند چرا که بیشتر این ورزش‌ها نیاز به آموزش تکنیک دارند.
بهترین ورزش برای این دوران دویدن، ژیمناستیک، شنا، تنیس و ورزش‌های رزمی است.

مناسب‌ترین ورزش کودکان در سنین مختلف

مقالات مرتبط