عطرهای کوچک و محافظت از کودکان

بارها صحبت از این به میان آمده که کودکان علاقه دارند تا کارهای والدین خود را دنبال کنند و آنها را الگو قرار دهند آنها کاملا به این موضوع واقف هستند که کارهای والدین مربوط به بزرگتر شدن و بلوغ فکری آنهاست و به همین دلیل تقلید از آنها نه تنها مشکلی ایجاد نمی‌کند بلکه باعث حس استقلال و اعتماد به نفس نیز می‌شود. کودکان بیشترین تقلید را از پدر و مادر و سپس خواهر و بردار بزرگتر از خود دارند چرا که بیشتر در خانواده این افراد را می‌بینند و با آنها تعامل دارند. در این میان کارهایی که والدین بیشتر انجام می‌دهد زدن عطر است. گرچه این روزها مغازه داران عنوان می‌کنند که عطرهایی هم مخصوص کودکان وجود دارد اما کل موضوع خیلی فرقی نمی‌کند و چه عطر مخصوص بزرگسالان باشد و چه کودکان دارای مضراتی است که می‌تواند آسیب رسان باشد.

kids_perfume_safty_3


در میان تمامی عطرها معمولا آنهایی که دارای بوهای تندی هستند بیشتر می‌توانند مجاری تنفسی را تحریک کنند چرا که بخصوص در فصل پاییز به این دلیل که مواد آلرژن در فضا بیشر پخش می‌شود آلرژِی‌های فصلی بیشتر است در این بین معمولا عوامل محیطی اجتناب ناپذیر هستند و باید بیشتر مراقب عواملی بود که داخلی است و وابسته به انتخاب‌های خودمان است مثلا نزدن عطر در جلوی کودکان و یا محیطی که آنها حضور دارند. این عطرها دارای ذرات ریز معلقی هستند که می‌تواند سبب بروز بیماری های فصلی و آلرژی شود.

kids_perfume_safty_2

بنابراین والدین حتما باید دقت کنند که عطرها و اسپری‌های خود را دور از دسترس کودکان خود، در کشو و یا کمدی که مجهز به قفل‌های چند منظوره از سری قفل کابینت کودک است نگهداری کنند چرا که با توجه به شرایط بد آب و هوایی و آلودگی‌های موجود باید به شدت مراقب مواردی بود که در کنترل ماست.

عطرهای کوچک و محافظت از کودکان

مقالات مرتبط