راه های ایمنی نوزاد و کودک در مهد کودک ها

درست است که بهترین سن برای فرستادن کودکان به مهدکودک‌ها سه سالگی است اما به هر حال ممکن است والدین کودک به دلیل شرایطی که دارند مجبور شوند کودک را در سن پایین‌تر به مهدکودک‌ها بسپارند. در چنین شرایط بهترین کار اینست که بعد از پیدا کردن مهد کودکی ایمن حتما این موضوع را کنترل کنند که فضای نگه داری کودکان نوپا از سایر کودکان مجزا بوده و اینکه شرایط استاندارد و ایمنی در مهد کودک نیز در آنجا رعایت شده باشد. در ادامه به چند مورد از الزامات اشاره خواهیم کرد:

ایمنی در مهد کودک

مراقب کودکان نوپا در مهد کودک ها باشیم

  • بهترین حالت اینست که کودکان نوپا در طبقه مجزایی که با چند پله جدا می شود نگه داری شوند.
  • حتما تمامی سطح کف باید با فوم‌های ضخیم پوشیده شده باشد تا احتمال آسیب هنگام افتادن را به حداقل رساند.
  • جنس کفپوش‌ها باید به گونه‌ای باشد که قابل شستشو بوده و بتوان هر چند وقت یکبار آنها را شست تا چنانچه کودکی هنوز قادر به راه رفتن نبود و چهار دست و پا می‌رفت آلودگی وی را تهدید نکند.
  • معمولا کودکان نوپا همانطورکه از نامشان پیداست هنوز بر راه رفتن خود مسلط نیستند و احتمال زمین خوردن آنها وجود دارد لذا حتما باید تمامی محیط‌های اطراف آنها بررسی شود تا در صورت داشتن لبه‌های تیز این مناطق شناسایی و پوشیده شوند.
  • از مهم ترین مواردی که نیاز به کنترل دارد پله‌ها هستند چرا که معمولا به دلیل کنجکاوی، کودکان به سمت آنها رفته و احتمال خطر برای آنها وجود دارد لذا حتما و حتما باید از محافظ لبه شفاف استفاده کنند این محافظ‌ها ضد ضربه بوده و فشار برخورد را می‌گیرد و مانع از ایجاد صدمه به ناحیه سر و بدن کودک می‌شود همچنین قابلیت بریده شدن به اندازه دلخواه را دارند و در محل مناسب نیز نصب می‌شوند.

مراقب کودکان نوپا در مهد کودک ها باشیم

راه های ایمنی نوزاد و کودک در مهد کودک ها

مقالات مرتبط