ایمنی کودکان در هنگام رویش اولین دندانهای شیری

گریه‌های بی‌دلیل، بهانه گیری‌های بی‌مورد، آبریزش دهانی وخلاصه التهاب در ناحیه لثه‌ها همگی از نشانه‌های درآوردن دندان در کودکان است. البته برخی از این نشانه‌ها برای همه کودکان یکسان نیست و بعضا دیده شده کودکانی هم وجود دارند که هیچ کدام از این نشانه‌ها را ندارند. امروزه نظریات متعددی در مورد علائم دندان درآوردن کودکان وجود دارد برخی پزشکان معتقد هستند دندان درآوردن کودک هیچکدام از علایم فوق را ندارد و این تنها برگرفته از عقاید و نظریات قدیمی است که از والدین ما به ارث رسیده است.

ایمنی کودکان در هنگام رویش اولین دندانهای شیری

اما اگر همه موارد ذکر شده نیز صحیح باشد نمی توان از این مورد گذشت که خارش لثه هنگام رویش دندان امری طبیعی است که در اکثر کودکان دیده می‌شود. این خارش گاهی تا حدی است که کودک را بسیار آزار میدهد و وی را مجبور کرده تا اشیا متفاوتی را وارد دهانش کند تا با کشیدن آنها روی لثه خارش و التهاب لثه‌های خود را تسکین دهد. این کار در بسیاری موارد کودک را با مشکلاتی مواجه میکند چرا که بعضا ممکن است این اشیا تمیز نباشند و با این حرکت کودک مقدار زیادی میکروب وارد بدنش کند.

محافظت از دندان کودکان

علاوه بر اشیا همچنین بسیاری از کودکان سطوح و یا لبه‌هایی را نیز که احساس می‌کنند تیز هستند در منزل پیدا کرده و با کشیدن آنها روی سطح لثه‌ها سعی در کاهش التهاب محل رویش دندان دارند لذا بهترین کاری که والدین می‌توانند در این ارتباط انجام دهند پوشاندن سطوح و لبه‌های تیز با محافظ لبه‌های تیز است این محافظ‌ها قابلیت بالایی در جذب ضربه و در مقابل فشار دارند، کیفیت بالا و عمر طولانی داشته و از مواد اولیه دوستدار کودک و سازگار با محیط زیست ساخته شده است همچنین نظافت آن‌ها بسیار آسان است و مشکلی برای کودک ایجاد نمی‌کند.

ایمنی کودکان در هنگام رویش اولین دندانهای شیری

مقالات مرتبط