نکاتی ایمنی که در هنگام قایق سواری کودکان باید رعایت کرد

یکی از تفریحات سالم و مهیجی که معمولا کودکان در فصل تابستان به آن بسیار علاقه مند هستند قایق سواری است که می تواند با رعایت یکسری نکات ایمنی تفریحی بسیار لذت بخش باشد. تنها والدین باید با آموزش مواردی بسیار ساده اما مهم کودکان را با خطرات احتمالی اینگونه تفریحات آبی آشنا کنند.

پوشیدن جلیقه نجات در هنگام قایق سواری

پوشیدن جلیقه نجات هنگام قایق سواری یکی از ضروری ترین مواردی است که باید رعایت شود چرا که آمارها نشان داده است از77 درصد از مواردی که منجر به افتادن درون آب شده است علت 84 درصد آنها نپوشیدن جلیقه نجات بوده است. این آمارها در حالیست که علت نپوشیدن جلیقه توسط این افراد نه تنها عدم آگاهی نبوده است بلکه دلیل اصلی آن بی توجهی و جدی نگرفتن نقش جلیقه نجات در محافظ از جان افراد هنگام قایق سواری بوده است.

قایق سواری کودکان

مهم ترین نکات ایمنی برای قایق سواری کودکان

  • حتما توجه داشته باشید کودک شما هنگامی که درون و یا اطراف آب است حتما از جلیقه نجات استفاده کند در این میان ‌حتما جلیقه نجات وی کاملا اندازه بدن و متناسب با سایزش باشد چرا که گشاد و یا تنگ بودن بیش از اندازه جلیقه نجات باعث شده تا کارایی لازم هنگام بروز خطر را نداشته باشد.
  • هوشیاری هنگام قایق سواری و یا بازی‌های مرتبط با آب بسیار ضروری است لذا به یاد داشته باشید در هنگام قایق سواری از خوردن هرگونه قرص و یا داروی خواب آور خودداری کرده و در صورت مبتلا بودن به سرماخوردگی، آلرژی و یا هر بیماری که نیازمند داروهای خواب آور است، از قایق سواری خودداری کنید.
  • اگر هنگام قایق سواری کودک نوپا و یا طفلی را به همراه خود دارید حتما تدابیر لازم برای پیشگیری از کاهش دمای شدید بدن(هایپوترمی) را اندیشیده و اگر لازم است لباس و یا ملحفه اضافه‌ای را به همراه داشته باشید.
  • به منظور پیشگیری از آفتاب سوختگیِ کودک خود حتما در هنگام بازیهای مرتبط با آب از کلاه حمام محافظ استفاده نمایید این کلاه ها برای فضا های باز بسیار مناسب هستند و مانع تابش نورخورشید برروی صورت کودک و در نهایت آفتاب سوختگی میشوند.

ایمنی در هنگام قایق سواری با کودکان

نکاتی ایمنی که در هنگام قایق سواری کودکان باید رعایت کرد

مقالات مرتبط