موارد ایمنی که باید در آرایشگاه ها مخصوص کودکان رعایت شود

یکی از کارهایی که معمولا والدین کمی درگیر آن هستند کوتاه کردن موهای کودک شان است. اما ما همین جا به شما اعلام می‌کنیم که حتما لازم نیست تا فرزندتان را پیش آرایشگر ببرید؛ بلکه خوتان هم می‌توانید این کار را انجام دهید. تنها کافی است ابتدا وسایل و تجهیزات مورد نظر برای اینکار را در منزل داشته باشید. توجه کنید به هیچ عنوان بدون اینکه کودک تمایل داشته باشد، موهای وی را کوتاه نکنید بخصوص برای دختر بچه‌ها چرا که با اینکار وارد حریم خصوصی آنها می‌شوید.

موارد ایمنی که باید در آرایشگاه ها مخصوص کودکان رعایت شود

در هنگام بردن کودک که به آرایشگاه موارد زیر را اجرا کنید

  • - زمانی را برای آرایشگری انتخاب کنید که بچه در آرامش باشد.
  • - صندلی را انتخاب کنید که دسته و محافظ داشته باشد چرا که کودک ممکن است توانایی نگه داری خود روی صندلی های بدون دسته را نداشته باشد.
  • - حتما سعی کنید هنگام کوتاه کردن موهای کودک وی مشغول مشاهده برنامه تلویزیون و یا کاری که دوست دارد باشد تا از این طریق توجه وی را کمتر به مقوله کوتاه کردن موهایش جلب کنید.
  • - یکی از مواردی که معمولا کودکان با آن مخالفت دارند پیشبند زدن هنگام اینکار است لذا بهتر است از انجام اینکار صرف نظر کنید چرا که ارزش گریه کودک و در نتیجه بهم زدن آرامش وی را ندارد.
  • - حتما وسایل مورد نیاز برای اینکار مانند شانه مناسب و تمیز و قیچی کوچک خود را آماده کنید و در صورتیکه کودک شما حساس است و از ریختن مو بر روی صورتش بدش می آید

می‌توانید از کلاه مخصوص استفاده کنید. کلاه حمام  بوسیله چسبی که بر روی آن نصب شده است بر روی سر کودک اندازه می‌شود و مانع از ریختن مو بر صورت و یا حتی بدن وی می‌شود.

ایمنی در آرایشگاه کودکان

البته کلاه حمام استفاده‌های دیگری هم دارد و شما می‌توانید با تهیه آن در سایر موارد مانند حمام و یا پیشگیری از آفتاب سوختگی از آن استفاده کنید. با اینکار هم شما به هدفتان می رسید و هم به حریم خصوصی کودکتان احترام گذاشته اید.

موارد ایمنی که باید در آرایشگاه ها مخصوص کودکان رعایت شود

مقالات مرتبط