ایمنی کودکان در هنگام کنجکاوی در مورد قیچی

آیا شما نیز در دوران کودکیتان علاقه‌ای به قیچی، چاقو و یا وسایلی از این قبیل داشته‌اید؟ حتما پاسخ شما آری است چون این خاصیت دوران کودکی است و همه ما در آن سنین به سراغ اینگونه وسایل رفته‌ایم چرا که این قانون طبیعت است" انسان را از هر چیزی منع کنند بیشتر به سراغ آن می‌رود". والدین نیز به این خاطر که همیشه نگران سلامتی فرزندان خود هستند معمولا این اجازه را به آنها نمی‌دهند. حال چه باید کرد؟ آیا بطور کل باید این وسایل را از دسترس کودکان دور نمود؟

کنجکاوی کودکان در مورد قیچی

بهترین کار اینست که در زمان مناسب، این وسایل در اختیار کودک قرار گیرد چون با وجود اینکه یکی از مهارتهایی که کودکان باید در سنین بین سه تا چهار سالگی یاد بگیرند کار با قیچی، برش زدن و خرد کردن است اما این کار باید همراه با نظارت والدین و آموزش باشد تا علاوه بر ایجاد مهارت برش زدن حس خوب موفقیت را نیز تجربه کنند. اما باید حتما چندین نکته در این باره رعایت شود یکی اینکه از قیچیهای ایمن و متداول استفاده گردد و حتما همچنین به کودک گفته شود تا دست خود را کجا و چگونه بگیرند و دیگر اینکه ترتیب لوازمی که کودک می‌تواند برش زدن را با آن یاد بگیرد رعایت گردد بهترین گزینه‌ها برای شروع کار با قیچی، قیچی کردن خمیر بازی، نی نوشیدنی، ظروف یکبار مصرف و اشکال هندسی است.

ایمنی کودکان در هنگام کنجکاوی در مورد قیچی

در این بین و تا قبل از اینکه کودک شما قابلیت آموزش کار با قیجی را پیدا کند حتما باید این وسایل درون کابینت و یا کشویی در بسته که مجهز به قفل کابینت محافظ است قرارداده شوند چرا که آمارها حاکی از آن است اولین موردی که کودکان در نبود پدر ومادرشان به سراغ آن می‌روند چاقو ویا قیچی است.

قیچی برای کودکان

ایمنی کودکان در هنگام کنجکاوی در مورد قیچی

مقالات مرتبط