با کنجکاوی کودکان در مورد ماشین لباس شویی چه کنیم؟

زمان کودکیمان را یادتان هست ؟ یکی از علاقه مندی‌های ما ماشین لباس شویی بود؟ البته کسانیکه ماشین لباس شویی‌های درب از روبرو داشتن بیشتر یادشان است چرا که چرخش لباس‌های رنگارنگ و اینکه داخل آن چه اتفاقی می‌افتد، همیشه جذاب بود. درواقع دقیقا دلیل محبوبیت فیلمی که اکبر عبدی در آن بازی کرد و به درون ماشین لباس شویی رفت هم همین بوده است شاید کودکان می‌خواستند پاسخ خود از اینکه دقیقا درون ماشین لباسشویی چه خبر را است با مشاهده این فیلم بدست آورند اما ابتدا باید نکاتی در این باره ارائه شود چرا که به دلیل کار کردن همزمان این دستگاه با آب و برق گاهی این کنجکاوی با خطراتی همراه خواهد بود.

موارد ایمنی کودکان برای ماشین لباس شویی

موارد ایمنی کودکان برای ماشین لباس شویی

  • بلافاصله بعد از اینکه دستگاه خاموش می شود باید از برق کشیده شود و تا زمانیکه اینکار انجام نشده به فضای درونی دستگاه دست نزنند.
  • تمامی مواد شوینده چه بصورت پودر باشند و چه بصورت مایع باید در کابینتی که دارای قفل محافظ است نگهداری شوند چرا که شواهد نشان داده به دلیل خوشبو بودن این مواد کودکان معمولا به سراغ آن می‌روند.
  • به کودک خود آموزش دهید هرگز هنگام روشن بودن ماشین لباس شویی درب آنرا باز نکند گرچه این درب ها بطور اتوماتیک قفل می‌شوند اما گاهی با زرو و فشار کودک لولاهای آنها شل شده و باز می شوند.
  • حتما در زمانیکه دستگاه خاموش است درب ماشین لباس شویی بسته باشد بدین منظور می توانید به وسیله قفل کابینت محافظ از باز شدن درب آن جلوگیری کنید.
  • هرگز از شیشه و یا محفظه خالی مواد غذایی برای نگه داری مواد شوینده استفاده نکنید.
  • به کودک آموزش دهید که نباید با پاکت های پودر ماشین لباس شویی بازی کند چرا که این پاکت ها حساس هستند و در اثر تماس با دست و مرطوب شدن پاره می شوند.

با کنجکاوی کودکان در مورد ماشین لباس شویی چه کنیم؟

با کنجکاوی کودکان در مورد ماشین لباس شویی چه کنیم؟

مقالات مرتبط