محافظت از کودکان در برابر شربت‌های زیبا و درمانگر

با شروع فصل پاییز و سرمای هوا و گرد و غبار و آلودگی، دیگر به غیر از سرماخوردگی‌های مکرر چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم. تنها صلاح ما می‌شود سیستم ایمنی بدنمان. همانطور که می‌دانید سیستم ایمنی بدن ما مسئول مقابله با عوامل بیماری زایی است که می‌تواند سلامت انسان را به مخاطره بیاندازد لذا مصرف مواد غذایی که بتواند سیستم ایمنی بدن ما را تقویت کند و علی الخصوص در شش ماهه دوم سال کمتر ما را نیازمند دوا و دکتر کند باید در الویت قرار گیرد.

kids_medicine_1

اما هر آنچه مقابله کنیم به هر حال سرماخوردگی یک بیماری شایع بوده و حداقل والدین در سال بین 5 تا 6 بار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند لذا به سراغ دکتر رفته و با کوله باری از شربت‌های رنگین مانند سرماخوردگی، ضد تب، ضد سرفه و غیره به منزل می‌آیند و سعی در هر چه زودتر درمان کردن سرماخوردگی دارند. این شربت‌ها که هر کدام در جایگاه خود برای رفع بیماری بسیار موثر هستند دارای طعم‌ها و رنگ‌های متنوعی است چرا که معمولا کودکان ازخوردن دارو خودداری کرده لذا شرکت‌های دارویی با تولید شربت‌های خوش آب و رنگ سعی در ترغیب کردن کودکان برای خوردن دارو دارند.

kids_medicine_3

اما باید همین جا زنگ خطر را به صدا در آورد چرا که اگر کودکان به اشتباه این شربت‌ها را استفاده کنند آسیب جبران ناپذیری به آنها وارد می‌شود مثلا شربت‌های استامینافون با طعم‌های مختلفی مانند توت فرنگی، آلبالو و یا پرتقال موجود است و مصرف بیش از اندازه آنها می تواند به کبد آسیب رسانده و چه بسا کودک را به کما ببرد لذا والدین باید حتما شربت‌های کودکان را درون کمدی که مجهز به قفل کابینت کودک است نگهداری کنند تا کودک از عدم حضور والدین خود سوء استفاده نکرده و هر موقع که خواست نتواند به آنها دسترسی پیدا کند.

محافظت از کودکان در برابر شربت‌های زیبا و درمانگر

مقالات مرتبط