مزایای استفاده از محافظ انگشتان دست در مهد کودک ها

یکی از توصیه‌هایی که معمولا روانشناسان می‌کنند این است که قبل از اینکه بخواهید به کودک خود آموزش دهید رفتار خود را اصلاح نمایید چرا که کودکان آیینه تمام نمای شما هستند. در واقع کودک با مشاهده رفتار روزانه والدین از آنها الگو می‌گیرد. اما گاهی برعکس آن نیز اتفاق می‌افتد یعنی کودکان با مشاهده هر گونه رفتار از والدین اینطور تصور می‌کنند که آنها هم باید اینکار را انجام دهند یکی از این موارد رفتن دستشویی به تنهاییست. با توجه به عدم وجود فضای استاندارد در دستشویی‌های ما به گونه‌ای که متناسب با اندام کودکان باشد احتمال این خطر وجود دارد که پای کودکان آسیب ببیند از طرفی اگر والدین بخواهند جلوی اینکار را بگیرند با مخالفت کودکان مواجه می‌شوند که همین مورد زمینه ساز لجبازی برای آنها می‌شود.

مزایای استفاده از محافظ انگشتان دست در مهد کودک ها

یکی از این موارد زمانی است کودکان به مهد کودک‌ها می‌روند و هنگام رفتن دستشویی تمایل به استفاده از دستشویی به تنهایی دارند البته اگر کودکان بالای سن چهار سالگی باشند می‌توانند هم ایمنی و هم نظافت خود را راعایت کنند اما در سنین زیر این سن حتما اینکار باید با نظارت مربیان مهد کودک باشد.

در چنین شرایطی یکی از کارهایی که برای ایمنی در مهد کودک می‌توان انجام داد استفاده از محافظ انگشتان دست از ماندن لای در است. این محافظ ها که به شکل انگشتان دست است می‌تواند بوسیله چسبی که در پشت آن قرار دارد بر روی نصب شود این محافظ حالت چرخشی دارد بدین مفهوم که اگر در وضعیت افقى باشد، در بسته نخواهد شد و اگر آنرا بچرخانیم و در وضعیت عمودى قرار دهیم، در بسته می‌شود.

ایمنی در مهد کودک

نصب این محافظ بر روی در دستشویی مهد کودک‌ها باعث می‌شود تا مربیان اجازه دهند کودکانی که اصرار به تنها رفتن دستشویی دارند اینکار را انجام دهند و از حالت افقی این محافظ استفاده کنند.

مزایای استفاده از محافظ انگشتان دست در مهد کودک ها

مقالات مرتبط