بهترین راه ایمن سازی خانه برای کودکان

شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که وقتی وارد خانه کسی می‌شوید که کودک نوپایی دارد والدین وی مجبور شده تا کل خانه را جمع آوری کنند که مبادا کودک بر اثر کنجکاوی به سراغ اشیا خانه برود و در این بین به خود آسیب رساند. در این شرایط والدین یا خود را موظف میدانند که برای محافظت از جان کودک همه اسباب و اثاثیه را در اتاقی جمع کنند و یا اینکه بطور کل قید رفت و آمدهای فامیلی و دوستانه را زده و مدتی کنج عزلت بگیرند که صد البته هر دو گزینه بسیار اشتباه است.

بهترین راه ایمن سازی خانه برای کودکان

هیچگاه از خودتان پرسیده‌اید که چرا کودکان در زمان قدیم چنین مشکلی نداشته‌اند و والدین با خیال راحت تعداد زیادی بچه را در یک خانه بزرگ می‌کردند. به هیچ عنوان دلیل آن گرانی حال و کمبود زمان و فضا نیست بلکه تنها و تنها دلیل آن اینست که والدین به مقدار امروز اسباب و اثاثیه نداشته‌اند و کودکان نیز مجبور نبودند تا در طی روز چندین بار کلمه نکن و مواظب باش را بشنوند، دو کلمه مخربی که می‌تواند بر خلاقیت و اعتماد به نفس کودک اثر گذارد. در زمان قدیم میز ناهار خوری و عسلی نبود تا لبه‌های تیز آن ایمنی کودکان را تهدید کند اما امروز که هست چه باید کرد. باید چاره‌ای متناسب با زمان حال اندیشید. یکی از بهترین راه های برای کابینت و کشو ها منزل استفاده از قفل کابینت مخصوص کودکان می باشد که بهترین راه کنترل و ایمن سازی منزل برای کودک و نوزاد می باشد .

لوازم ایمن سازی منزل برای کودکان

چاره آن استفاده از محافظ لبه های تیز شیشه است، جنس آن از فوم بوده و به دلیل شکل U مانندی که دارد، لبه سطوح شیشه‌ای‌ را کاملا پوشش می‌دهد و مانع از آسیب دیدگی ناشی‌ از برخورد کودک با لبه‌های این سطوح ‌ می‌شود. در این شرایط دیگر نه نیازی به جمع آوری اشیا منزل است و نه نیازی به قطع رابطه با دوستان. کودک نیز با خیال راحت و در کمال امنیت می‌تواند به کنجاوی پیرامون اطراف خود بپردازد.

بهترین راه ایمن سازی خانه برای کودکان

مقالات مرتبط