لوازمی که برای ایمن سازی اتاق خواب کودکان نیاز دارید

یکی از مسایلی که والدین با آن درگیر هستند مسئله جدا کردن اتاق خواب کودکان است چرا که هم کودک در ابتدا نیاز به خوابیدن در کنار مادر دارد و هم مادر به دلیل نگرانی‌هایش کودک را در نزدیک‌ترین محل به خود می‌خواباند اما بعد از گذشت مدت زمانی و با بزرگتر شدن کودک این موضوع به یک مشکل تبدیل می‌شود لذا بهتر است والدین زمان مناسبی را برای اینکار در نظر بگیرند، زمانیکه هم والدین از نظر روحی این آمادگی را دارند و هم کودک این جدایی را می‌پذیرد. بهترین سن برای این جدایی بین 3 تا 4 سالگی است.

لوازمی که برای ایمن سازی اتاق خواب کودکان نیاز دارید

چرا که در این سن اعتماد کودک به والدین بیشتر شده است و می‌داند حتی در زمانی که آنها در کنار کودک نیستند، همیشه دردسترس بوده و امنیت مناسبی را برای او برقرار می‌کنند و به خواسته هایش رسیدگی خواهند کرد.

همچنین در این سن حس استقلال و اعتماد به نفس در کودک تفویت شده و با جدا کردن اتاق خوابش او احساس می‌کند فضای شخصی و مخصوص به خود را دارد و می‌تواند خود مستقلا در اتاق خود بخوابد.

ایمنی در اتاق خواب کودکان

تنها مورد این است که والدین باید مطمئن شوند که اتاق کودک امنیت دارد و در صورتیکه کودک هنگام خواب غلط بخورد مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود. یکی از نگرانی‌ها معمولا لبه تخت کودک و لبه‌های تیزی است که ممکن است کودک با آنها برخورد کنند لذا توصیه می‌شود از محافظ‌های خاص جهت پوشش این لبه‌های تیز و برنده استفاده ‌‌شود.

در این شرایط کودکان در مقابل آسیب‌های ناشی‌ از برخورد با لبه‌های تخت محافظت می‌شوند. این لبه‌ها از فوم ساخته شده و بسیار نرم و انعطاف پذیر است حتی امکان نصب بر روی سطوح منحنی را نیز دارد همچنین می‌توان به دلیل تنوع در رنگ بندی از انواع متفاوت آنها استفاده نمود.

ایمنی کودکان

لوازمی که برای ایمن سازی اتاق خواب کودکان نیاز دارید

مقالات مرتبط