خطرات باطری‌ها برای کودکان و ایمن سازی محیط کودکان

همانطور که می دانید کودکان تمایل دارند تا همه چیز را از طریق گذاشتن در دهانشان تجربه کنند چرا که یکی از لذتهای زندگی در سنین کودکی قرار دادن اجسام کوچک در دهان است. حال برخی از این اجسام ممکن است خطرآفرین شوند و خطر خفگی را به همراه داشته باشند که البته اگر کودکی شانس بیاورد و از این مرحله نیز عبور کند اینکه درنهایت چه اتفاقی پس از عبور آن جسم از ناحیه گلو برایش اتفاق میافتد موضوعی است که خود جای بسی تامل دارد. چرا که بسیاری از این اجسام به گونه ای هستند که باقی مانده آنها نه تنها از بدن دفع نمی شوند بلکه در بدن وارد واکنش شیمایی شده و می تواند خطر مرگ را به همراه داشته باشد. یکی از این موارد باطری ها هستند.

خطرات باطری‌ها برای کودکان و راه های پیشگیری

باطری‌ها، کوچک اما بسیارخطرناک

  • تمامی ریموت کنترل‌ها و دستگاههای کنترلی، اسباب بازی‌ها، عروسک‌، ساعت و خلاصه هر آنچه برای حرکت نیاز به باطری دارد می توانند خطر زا باشد. چرا که ممکن است در اثر ضربه باطری آن خارج شده ودر معرض دید کودک قرار گیرد وکودک نیز بر اساس عادت آنرا درون دهانش بگذارد. باید بدانید این باطری‌ها که اصطلاحا به آنها باطری ساعتی گفته می شود بسیار خطرناک هستند تا جایی که می توان آنها را با سمی کشنده برابر دانست البته سمی تدریجی چرا که جنسی از سرب دارد و در بدن واکنش شدیدی ایجاد می‌کند.
  • به همین علت بهترین راه حل اینست که تاجایی که مقدور است چنین وسایلی را درون کمد یا محفظه دربسته که دارای قفل کابینت محافظ است نگه داری کنید تا از دسترس کودکان دور باشد.
  • اما اگر به هر علت کودک شما یکی از این باطری ها را در دهان خود گذاشت کنید، به هیچ عنوان وی را مجبور به استفراغ نکنید و یا دارویی سر خود و بدون تجویز پزشک به وی ندهید و تنها هر چه سریعتر کودک خود را به مرکز اورژانس برسانید.

خطرات باطری‌ها برای کودکان و راه های پیشگیری

خطرات باطری‌ها برای کودکان و ایمن سازی محیط کودکان

مقالات مرتبط