مناسب‌ترین ورزش کودکان در سنین ۱۰ تا ۱۲ سال

در مطلب قبلی در مورد مناسب‌ترین وررزش کودکان در سنین ۲ تا ۹ سال نکاتی را مطرح کردیم. اما در این مطلب تلاش بر آن است تا ورزش‌های مناسب سنین ۱۰ تا ۱۲ سال را معرفی کنیم.

kids_youth_sports_3

در این سن بیشتر کودکان بالغ شده‌اند و می‌توانند مهارت‌های ورزشی را فهمیده و توانمندتر عمل کنند در این سن کودکان می‌توانند در مهارتهای پیچیده مانند مانند فوتبال، بدمینتون، پینگ پونگ و والیبال هم شرکت کنند. این ورزش‌ها هماهنگی و تعادل کودک را نیز بالاتر می‌برند. تنها کافی است تا شما مطمئن شوید که کودک علاوه بر لذت بردن از لحظاتی که ورزش می‌کند حتما تکنیک و مهارت نیز بیآموزد.
ورزشهایی مانند تنیس ورزش‌هایی هستند که با فرد در ارتباط می‌باشند لذا قبل از اینکه کودک شما این نوع ورزش را انتخاب کند حتما مطمن شوید که از نظر سایز بدن و نیز بلوغ فکری به حد نصاب رسیده باشد.
هرگز کودکان را در ورزش تک بعدی بار نیاورید چرا که این موضوع باعث شده تا کودک امکان لذت بردن از سایر رشته‌های ورزشی را نداشته باشد و استرس ایجاد کند. نکته بسیار مهم دیگر مربیان هستند مربیان باید تمام نکات ایمنی را برای کودک در نظر بگیرند و به این موضوع توجه نمایند که کودکان حتما قبل از ورزش کردن بدن خود را گرم کنند. در روزهای گرم آنها را راهنمایی کنند تا مایعات فراوان بنوشند تا مانع از کم آبی بدن و در نهایت بالا رفتن دمای بدن شوند همچنین با مشاهده دقیق حرکات کودک از بروز هرگونه آسیب به کودک پیشگیری کرده و محیط اطراف را برای کودک امن کنند بگونه‌ای که اگر زوایای تیزی در اطراف وجود دارد آن را با محافظ لبه تیز بپوشانند تا از رسیدن آسیب به کودک جلوگیری کنند.

kids_youth_sports_1


نکته آخر اینکه اگر مربی زیادی به مهارتهای کودک توجه کند، کودک از ورزش خود لذت نبرده و موجب سردی و دلزدگی کودک می‌شود. به همین خاطر مربی باید حتما کودک را تشویق کند تا او با ذوق و علاقه بیشتری به ورزش ادامه دهد.

مناسب‌ترین ورزش کودکان در سنین ۱۰ تا ۱۲ سال

مقالات مرتبط