غذا خوردن کودکان، لذت بخش‌ترین و زیباترین تجربه زندگی

همه ما خاطراتی از اولین روزهای غذاخوردنمان داریم. والدین معمولا بیشتر این لحظات را به یاد دارند چرا که با عکس و فیلم به استقبال غذا خوردن کودک خود می‌روند و سعی در ثبت این لحظات دارند البته درست است که این موضوع برای آنها خاطره انگیز است اما بیشتر از هر چیز اهمیت این موضوع برای آنها در اولویت بوده است.

kids_food_problem_2


تحقیقات جدید دانشگاهی در آمریکا نشان می‌دهد که ذایقه کودکان و علاقه آنها به انواع طعم‌ها مانند(ترش، شور، شیرین و یا تلخ ) همگی ریشه در DNA آنها دارد بنابراین تلاش والدین در تغییر ذایقه و علاقه غذایی آنها تا حدودی نسبی است و به هیچ عنوان صد درصد نمی باشد لذا والدین تنها در این میان می‌توانند با طبخ غذاهایی سالم و تهیه مواد غذایی تازه و مناسب با شرایط و رشد بدنی کودک مسیر را هموارتر کرده و مشوقی باشند برای بهتر غذا خوردن کودکانشان در این میان چند توصیه توسط روانشناسان شده که می‌تواند کمک زیادی به والدین کودکان بد غذا کند.

kids_food_problem_1

  • به هیچ عنوان نسبت به کم غذا و بد غذا بودن کودک خود حساسیت نشان ندهید چرا که این موضوع می‌تواند عاملی برای حساس کردن شما و دست آویزی برای کودک باشد تا از این طریق به اهداف خود برسد.
  • از غذا خوردن بعنوان جایزه استفاده نکنید چرا که این موضوع سبب تعجیل در خوردن کودک می‌شود و می‌تواند عاملی برای سوهاضمه گردد.
  • اجازه دهید تا کودک غذا را بر سر میز با شما مصرف کند و سفره مجزایی برای وی نکشید حال اگر از خطرات احتمالی نشستن بر صندلی می‌ترسید می‌توانید با استفاده از محافظ لبه‌های تیز میز و صندلی و یا هر وسیله‌ای که ممکن است کودک با آن سر و کار داشته باشد را ایمن کنید.
غذا خوردن کودکان، لذت بخش‌ترین و زیباترین تجربه زندگی

مقالات مرتبط