خطرات تهدید کننده کودک در تابستان - قسمت دوم

افتادن کودک از پنجره ماشین

به این دلیل که کودکان تمایل دارند هنگام حرکت ماشین سر خود را از ماشین بیرون کنند در شش ماهه اول سال بیشتر شاهد صدمه دیدن کودکان هستیم لذا بتدا توصیه می شود به هیچ عنوان کودکان را تنها بر روی صندلی جلوی ماشین ننشانید و در صورت خارج کردن سر کودک از شیشه اتومبیل حتما اطمینان حاصل فرمایید که تنها 3/2 شیشه اتومبیل پایین است تا کودک نتواند دست و گردن خود را بطور کامل از شیشه خارج کند.

افتادن کودک از پنجره ماشین

غرق شدن کودک در آب

به دلیل گرم شدن هوا و روی آوردن کودکان به استخر ها برای آب بازی احتمال غرق شدن و خفته شدن در آب در فصل تابستان بیشتر است لذا توصیه می شود با شروع فصل گرما کلیه تدابیر لازمه مانند جلیقه نجات، کلاه و غیره آماده گردد تا از بروز خطرات احتمالی پیشگیری شود.

صدمات ناشی از افتادن کودکان در زمین بازی

افتادن کودک در زمین بازی عامل 80 درصد از صدمات وارده به کودک است. لذا باید حتی الامکان از زمین های بازی که دارای تجهیزات ایمن و ارتفاعات لازمه جهت حفظ امنیت کودک هستند استفاده کنیم.

صدمات ناشی از افتادن کودکان در زمین بازی

روش های جلوگیری از آفتاب زدگی کودک

عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب، تنها برای کنار دریا نیست. به همین دلیل باید والدین عینک زدن را به کودکان خود بیاموزند تا درتمام فعالیت های روزانه ای که بیرون از منزل انجام میدهند از ضد آفتاب و عینک آفتابی استفاده کنند چرا که کودکان به دلیل آسیب پذیر بودن سه برابر بیشتر از بزرگسالان در معرض خطر هستند. همچنین برای نوزادان می توانید از کلاه حمام کودک که از آفتاب زدگی هم جلوگیری می کند استفاده کنید .

روش های جلوگیری از آفتاب زدگی کودک

راه های مقابله با حشره زدگی در کودکان

خارش، سوزش و بطور کلی حشره زدگی در فصل تابستان بیشتر است، لذا استفاده از کرمهای خاص، پوشیدن لباس های آستین دار هنگام حضور در جنگل ها و اماکنی که احتمال حضور حشرات در آنجا بیشتر است می تواند مشکلات پیش آمده ناشی از حضور حشرات در فصل تابستان را به حداقل رساند.

خطرات تهدید کننده کودک در تابستان - قسمت دوم

مقالات مرتبط