خطرات تهدید کننده کودک در تابستان - قسمت اول

به این دلیل که تابستان فصلی است که خانواده ها و کودکان زمان بیشتری با هم هستند و اوقات فراغت خود را بیشتر در خارج از منزل می گذرانند احتمال بروز مشکلات و خطرات برای کودکان بالاتر رفته و عوامل بیشتری آنها را تهدید می کند. این در حالی است که کارشناسان با توجه به نوع خطرات احتمالی کلیه سفارشات و نکات ایمنی احتمالی را به خانواده ها توصیه می کنند.

خطرات تهدید کننده کودک در تابستان

مسمومیت کودکان در تابستان

آمارها نشان میدهد که هر 15 دقیقه یک کودک در فصل تابستان به مسمومیت غذایی مبتلا می شود که این موضوع به آب و هوا، غذاهایی که می خورند و حشراتی که گزیده می شوند ارتباط دارد. در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا و تمایل کودکان به خوردن نوشیدنی های خنک بیرون از منزل احتمال بروز مسمومیت بالا می رود، از طرفی فروشندگان نیز با استفاده از یخ های غیر سالم و غیر بهداشتی به شدت این موضوع افزوده چرا که بیشترین هدف آنها افزایش فروش است و به مقوله بهداشت و سلامت اهمیت چندانی نمی دهند لذا خانواده ها باید با آموزش صحیح به کودکان خود از خرید خوراکی هایی که نشان استاندارد داشته و یا تاریخ تولید و انقضای معتبری دارند اقدام به خرید خارج از منزل کنند. با این اوصاف یخ در بهشت هایی که در کنار خیابان ها به فروش میرسند باید در لیست حذفیات قرار گیرند.

ایمنی کودکان در تابستان

ضربه به سر

به این دلیل که در فصل تابستان کودکان بیشتر تمایل به دوچرخه سواری، اسکیت، اسب سواری و این نوع بازی ها دارند در نتیجه احتمال زمین خوردن آنها نیز بیشتر است. لذا باید با استفاده کلاه های خاص و زمین های ایمن تا جایی که امکان دارد از بروز خطر در ناحیه سر جلوگیری نمود. طبق آمارهای منتشره از سازمان جهانی بهداشت، زمانی که کودکان از کلاه های محافظ استفاده می کنند احتمال صدمه دیدن سر کودکان به نصف کاهش می یابد. همچنین برای محافظت کودکان در خانه از وسایلی مانند محافظ لبه‌های تیز ، محافظ گوشه های تیز و محافظ در نیز استفاده کنید تا محیطی ایمن برای کودک خود به ارمغان آورید.

Risks_children_in_summer_2

خطرات تهدید کننده کودک در تابستان - قسمت اول

مقالات مرتبط