آسان ترین روش افزایش اعتماد به نفس در کودکان

روانشناسان معتقد هستند تا قبل از سن یکسال به هیچ عنوان نباید در محاوره با کودکان خود از کلماتی مانند نه، نکنید و دست نزنید استفاده کنید. در حد فاصل سن یک تا دوسالگی نیز با نسبت 70 به 30 باید به کودکان خود "نه" گفت مانند زمانی که خطر جدی جان کودک را تهدید می کند مانند آتش، چاقو و برق، چرا که کودکان با هر بار نه شنیدن اعتماد به نفسشان کاهش یافته و آسیب می بینند.

اعتماد به نفس کودکان

حال خودتان محاسبه کنید و ببینید در طی روز چند بار این کلمه را بکار می برید چرا که کودکان کنجکاو هستند و بدون در نظر گرفتن خطرات احتمالی تمایل دارند به هر جایی سر بزنند. در چنین شرایطی آیا لازم است تمامی کمدها و کشوها را بست و به کودک اجازه کنجکاوی نداد؟ کودکان حساسیت ما را تشخیص داده و دقیقا به چیزهایی که ما حساس هستیم واکنش نشان میدهند لذا یا باید حساسیت خود را کاهش دهیم یا راه حلی برای آن پیدا کنیم. یکی از این موارد کمدها و کشوهای ما هستند که معمولا می توانند محلی برای نگه داری اشیاء ما باشند. لذا بهتر است چاره ای اندیشیده تا کمتر مجبور شویم از کلمه" نه" استفاده کنیم.

افزایش اعتماد به نفس در کودک

گاهی اوقات نصب یک محافظ قفل کشو بر روی درب کشوها آساننتر و راحتتر از نصب یک دستگیره بر روی آن است. تنها کافی است از محکم بودن آن مطمئن شوید تا در صورت کشیده شدن آن به هر طرف در جای خود محکم شده باشد. تنها باید تصمیم بگیرید می خواهید این دستگیره ها برای همیشه باشد یا اینکه بعد از اینکه کودک شما سنین کنجکاوی را گذراند می خواهید آنرا بردارید؟ در این صورت می توانید با خیال راحت به کودک خود اجازه دهید تا حس کنجکاوی خود را ارضا کند بدون اینکه به او نه گفته و اعتماد به نفس وی را خدشه دار کنید و همچنین می توانید از قفل کابینت نیز استفاده کنید ، قفل های کابینت اطمینان خاطر لازم والدین برای عدم دسترسی کودکان به محتویات داخل کابینت، کمد، قفسه ها را بر آورده می کنند

چگونه اعتماد به نفس کودکان را افزایش دهیم

آسان ترین روش افزایش اعتماد به نفس در کودکان

مقالات مرتبط