بهترین نوع اسباب بازی برای افزایش خلاقیت در کودکان

بسیاری از کودکان علاقه‌مند به بازی‌های کنترلی هستند گرچه این وسایل کمی جاگیر به نظر می‌رسد و ممکن است نگهداری آنها در منزل کمی سخت باشد اما کودکان بخصوص پسربچه‌ها علاقه فراوانی به اینگونه بازی‌ها دارند.

بازی‌های کنترلی برای کودکان بسیار لذت بخش هستند. چون کودک هنگام بازی احساس خوبی دارد که علت آن کنترلی است که بر روی اشیا دارند چرا که حس توانمندی به آنها دست می‌دهد. این بازی‌ها تخیلات کودک را سیراب کرده و باعث تقویت هوش منطقی و ریاضی وی شده و این امکان را برای کودک فراهم می‌آورد که درک دقیقی از فضا داشته و فواصل را به خوبی تشخیص دهد.

بهترین نوع اسباب بازی برای افزایش خلاقیت در کودکان

تحریک و بالابردن خلاقیت کودک، تحریک و احساس لذت بیشتر در بازی از جمله فواید اینگونه اسباب بازی‌ها می‌باشد. تنها نکته مهم هنگام استفاده از اینگونه بازی‌ها رعایت نکات ایمنی است چرا که کودکان در ابتدا مهارت کافی برای استفاده را ندارند و ممکن است با هر بار ترمز به قسمت‌های جلویی اسباب بازی بخورد کنند لذا باید علاوه بر آموزش دقیق چگونگی استفاده از این وسایل، محافظت‌هایی نیز نمود. یکی از راههای حفاظت این است که کلیه سطوح تیز و لبه‌های مجاور اینگونه ماشین‌ها را در روزهای ابتدایی استفاده کودک مجهز به محافظ لبه‌های تیز کنیم تا در صورت برخورد کودک با این لبه‌ها آسیبی به کودک نرسد و این موضوع باعث دلسردی و ترس کودک و در نهایت عدم استفاده او از این وسایل نشود چرا که اینگونه بازی‌ها تخیلات کودکان را نیز تقویت کرده و با این خیال بافی‌ها قسمت مهمی از رشد روانی کودکان شکل می‌گیرد. کودک در خیال بافی‌هایش به آینده خود فکر می‌کند و لذت میبرد. اسباب بازی‌های کنترلی ابزار مناسبی برای تحریک و غنی‌تر کردن تخیلات کودک است و به رشد کودک کمک زیادی می‌کند.

ایمنی در هنگام بازی کودکان

بهترین نوع اسباب بازی برای افزایش خلاقیت در کودکان

مقالات مرتبط