چگونه خلاقیت کودکان را افزایش دهیم؟

همه ما در مورد اثرات خلاقیت در زندگی اطلاعاتی داریم، می‌دانیم که تمام افراد مشهور دردنیا، تفاوتشان تنها در میزان خلاقیتشان است که البته تنها بخشی از آن انتسابی است و مابقی آنرا می‌توان با بکار بردن شیوه‌های درست آموزشی یاد گرفت. در مراکز خرید اسباب بازی‌ها نیز بخشی برای بازی‌های خلاقانه وجود دارد، کتب بسیاری در این باره منتشر شده و مربیان بیشماری به تعلیم و ترتبیت در این زمینه می‌پردازند که خود حاکی از اهمیت و نقش مهم خلاقیت در زندگی کودکان است.

kids_cooking_creativity_1


تحقیقات نشان داده مشارکت کودکان در کنار والدین برای آشپزی می‌تواند در خلاقیت آنها موثر باشد اما نکته مهم دیگر اینست که بسیاری از والدین از خطرات احتمالی این کار می‌ترسند و ترجیح می‌دهند به جای پیدا کردن راه حلی برای ایمن کردن محیط آشپزخانه اجازه دخالت در امور آشپزی به کودک خود ندهند. اما برعکس والدینی هم وجود دارند که با کمی درایت آشپزخانه را به محیطی ایمن تبدیل می‌کنند که یکی از موارد انتخاب میزی مناسب برای آماده سازی مواد اولیه است. کودکان ممکن است قدشان به میز معمول در آشپزخانه نرسد و لذا مجبور به استفاده از صندلی شوند حال با توجه به اینکه حین مشارکت در تهیه غذا کودک با چاقو و یا تجهیزات دیگر کار می‌کند که خود نیاز به مراقبت دارد باید سایر خطرات احتمالی را به حداقل رساند لذا استفاده از محافظ لبه های تیز میز کار می‌تواند بهترین گزینه باشد و خیال والدین را از این موضوع که ممکن است کودک با این لبه‌ها برخورد کند راحت نماید. این محافظین رنگبندی متنوع ونصب آسانی دارند و قابل شستشو می‌باشند.

kids_cooking_creativity_3

در سایر مطالب به شما خواهیم آموخت که مشارکت کودکان در امر آشپزی چه فوایدی دارد و چگونه می‌توانید با رعایت نکات ایمنی خلاقیت را در آشپزی به کودک خود بیاموزید.

چگونه خلاقیت کودکان را افزایش دهیم؟

مقالات مرتبط