آیا کودک شما به حدی بزرگ شده که بتواند تنها بماند؟

یک روز برفی و تعطیلی مدارس و داشتن یک قرار کاری مهم. این دلایل کافی است تا شما را مجبور کند کودک خود را درمنزل تنها گذارید. اما باید این سوال را از خود بپرسید که واقعا کودکتان می‌تواند به تنهایی در منزل بماند و خطری جان وی را تهدید نمی کند؟ البته این نگرانی تا حدی طبیعی است اما شما می توانید با اندیشیدن تدابیری امنیتی خطرات احتمالی را کاهش داده و با خیال راحت کودک خود را تنها گذارید تا از این طریق اعتماد به نفس کودک خود را نیز افزایش داده باشید. البته نباید فراموش کنید که هر چند شما به کودک خود مطمئن باشید باید یکسری از نکات را به وی گوشزد کنید چرا که گاهی اوقات کنجکاوی کودکان باعث بروز خطراتی برای آنها می شود.

آیا کودک شما به حدی بزرگ شده که بتواند تنها بماند؟

نکاتی که در هنگام تنها گذاشتن کودکان در منزل باید رعایت شود

  • تشخیص اینکه کودک شما چه زمانی برای تنها خانه ماندن آماده است کمی کار سختی است چرا که آنها معمولا بر این اعتقاد هستند که می توانند تنها باشند و خطری وجود ندارد اما آمارها نشان میدهد معمولا کودکان بالای 10 سال آمادگی تنها ماندن را دارند.
  •  بهتر است ابتدا شماره تلفن های ضروری که ممکن است کودک در نبود شما به آن احتیاج پیدا کند را در اختیار وی قرار دهید.
  • اگر کودک شما توانایی کار کردن با گاز را ندارد حتما از قفل محافظ گاز استفاده کنید چرا که در این شرایط اجاق گاز علاوه بر خطر آتش سوزی احتمال خطر خفگی را نیز افزایش میدهد.
  • محل جعبه کمک های اولیه را برای کودک خود مشخص کنید تا در صورت بروز خطر بتواند استفاده کند هرچند این نکات ابتدایی باشد اما می تواند در مواقع احتیاج مفید و کارامد باشد.
  • به کودک خود آموزش دهید درب را به روی افراد غریبه باز نکند و حتما با استفاده از صندلی از چشمی در برای شناسایی افراد غریبه استفاده نماید.

تنها ماندن کودک در خانه

آیا کودک شما به حدی بزرگ شده که بتواند تنها بماند؟

مقالات مرتبط