روش های پیشگیری از بروز خطرات برای کودکان

شاید یکی دیگر از تعاریف کودک این باشد که کودکی یعنی خطر را تجربه کردن، در واقع کودک این تجربه کردن را خطر نمی داند بلکه این موضوع جزی از زندگی، کنجکاوی و خلاصه جزی از فرآیند رشد اوست و آنچه باید توسط والدین بررسی شود تنها شناخت این عوامل خطر و در نهایت کنترل آنهاست. ما نیز در اینجا و در ادامه مطلب به سری دیگری از عوامل خطر پیرامون کودک می پردازیم.

مسمومیت کودکان

بیشترین احتمال مسمومیت شامل دارو و محصولات شوینده است. برخی از این موارد مسمومیت‌زا می تواند سبب بروز مشکلات تنفسی شود و کار را به اورژانس برساند. به همین خاطر مطمئن شوید که لوازم شوینده و داروهای شما درون کابینت و یا محفظه ای دربسته باشد و حتما این کابینت‌ها به قفل محافظ مجهز باشند.

خفگی کودکان

از آنجاییکه اکثر کودکان زیر 2 سال اشیاء خود را با گذاشتن آنها درون دهانشان شناسایی می‌کنند این مورد سبب بروز خفگی در آنها می‌شود لذا از خریداری و نگه داری اسباب بازیهایی که کوچک هستند جدا خودداری کنند.

children_safety_1

ضربه در ناحیه سر کودک

کودکان زیر یکسال معمولا تا زمانی که بخواهند تعادل خود را حفظ کنند و بدرستی راه بروند امکان زمین خوردن آنها زیاد است لذا باید توجه شود تا از فرش‌ها و یا پوشش‌های ضخیمی برای زمین استفاده کنند چرا که آمارها نشان می‌دهد کودکانی که در سن زیر دو سال در ناحیه سر ضربه می‌بینند احتمال بروز بیماری هایی مانند میگرن در آنها بیشتر است.

آویزان شدن کودک

کودکان معمولا تمایل دارند تا از طریق آویزان شدن به هر آنچه دارای زائده و دنباله ایست خودشان را در حالت معلق قرار دهند به همین خاطر معمولا مادران باید توجه کنند از گذاشتن رومیزی‌هایی که نیمه آنها از لبه میز آویزان است خودداری کنند بخصوص اگر شیء خاصی روی رومیز باشد می‌تواند با آویزان شدن کودک به سمت وی برگردد و باعث آسیب دیدگی شدید کودک شود.

children_safety_2

روش های پیشگیری از بروز خطرات برای کودکان

مقالات مرتبط