مضرات قرار گرفتن کودک در برابر دود سیگار

بارها و بارها از مضرات سیگار کشیدن والدین و یا قرار گرفتن کودکان در معرض دود سیگار شنیده‌اید. اما متاسفانه دیده شده با توجه به اطلاع رسانی‌های فراوان باز هم در این باره سهل انگاری شده و در این میان کسی که قربانی می‌شود کودکانی هستند که در محیط خانه در معرض دود سیگار قرار می‌گیرند. این کودکان ممکن است در طولانی مدت با مشکلاتی زیر مواجه شوند.

مضرات قرار گرفتن کودک در برابر دود سیگار

آسم

کودک شما ممکن است با مشکلات تنفسی که شایعترین آنها آسم است مواجه شود. این بیماری گرچه ممکن است قابل کنترل باشد اما در تمامی مراحل زندگی کودک بعنوان یکی از عوامل تهدید زندگی او محسوب می‌شود.

برونشیت

برونشیت بیماری التهابی است که در آن سلولهای ریه ملتهب می‌شود. با کشیدن هر یک عدد سیگار امکان بروز برونشیت در بزرگسالی افزایش می‌یابد. سرفه‌های پی در پی یکی از نشانه‌های آغاز برونشیت است.

مننژیت

بیماری التهابی است که معمولا سلولهای مغزی را درگیر می‌کند. این بیماری معمولا علایمی مانند سرماخوردگی دارد و گاهی با تب نیز همراه است.

عفونت گوش

یکی دیگر از مشکلات کودکانی که در معرض دود سیگار قرار دارند عفونت گوش است تحریک‌پذیری و گاهی دردناک بودن گوش از شایعترین مشکلات این کودکان است.

ضرر سیگار برای کودک

راهکار پیشنهادی برای این مورد اینست که یا والدین بطور کل عزم خود را بکار بگیرند و از همین امروز سیگار خود را ترک کنند و یا اینکه در محیط بیرون از خانه سیگار بکشند و اگر به هر دلیل مجبور شدند که در خانه اینکار را بکنند بالکن و یا اتاق خاصی را برای این مورد در نظر بگیریند و تمامی درزهای درهای آنرا با نوارهای ایمنی درها بپوشانند تا هیچگونه دودی از آن خارج نشود. این نوارهای انعطاف پذیر درمیان بخش داخلی، مابین چهارچوب و لنگه درها نصب می گردد و حتی از جنبه ایمنی انگشتان کودک نیز بسیار قابل توجه است.

مضرات قرار گرفتن کودک در برابر دود سیگار

مقالات مرتبط