خطرهای اصلی برای کودکان در منزل کدامند؟

قدم گذاشتن کودک به خانه شما به این معنی است که شما باید با نگاهی متفاوت دقیق  به خانه خود دوباره بنگرید . کودکان و نوپایان بطور طبیعی بسیار کنجکاو هستند و شما باید خطرات در کمین آنها را با دقت ارزیابی و تشخیص دهید.

بر طبق آمار سالانه بیش از یک میلیون کودک  به علت آسیب دیدگی در خانه به بیمارستان و اورژانس برده می شوند . بیشتر این کودکان ، زیر 4 سال هستند و در خانه آسیب دیده اند.

قبل از اینکه اتفاق و آسیبی برای کودک شما اتفاق بیافتد درباره ایمنی کودکتان در خانه بیندیشید و اقدام کنید. با یک برنامه ریزی دقیق و تهیه لوازمی محدود در خانه ، شما برای کشف و فعالیت ایمن کودکتان آماده می شوید.

در ضمن توجه داشته باشید که صد البته که  تجهیزات ایمنی کودک بسیار موثر هستند و مجهز شدن به این تجهیزات از بسیاری از اتفاقات ناگوار جلوگیری خواهد کرد، لاکن در نهایت شما همواره باید مراقب و آماده مواجه خطرات گوناگونی برای کودکانتان باشید.

اگر تلفن زنگ می زند و یا کسی زنگ خانه را می زند کودک خود را با خود ببرید و پاسخ دهید . در هیچ زمان از کودک خود غافل نشوید.

در سنین  6 و 7 ماهگی در کودکان احساس استقلال شکل می گیرد . کودک  در می یابد که موجودی مستقل است  و در این سن شروع به فعالیت و کشف جهان می کند. باید کودکانمان را آزاد بگذاریم تا دنیای خود را کشف کنند  جهان بینی خود را گسترش دهند و این تنها با بازی و فعالیت و لمس اشیاء گوناگون امکان  پذیر میباشد. منزل و محیط بازی کودکانتان را با ایجاد فضایی ایمن گسترش دهید و بزرگتر کنید. با ایمن کردن فضای خانه شما کمتر به کودک خود امر و نهی خواهید کرد و به او " بکن نکن " کمتری خواهید گفت. در حالی که با محدود کردن فضای بازی او ( نزدیک میز نرو ، نزدیک .... نرو ) دنیای او را هم کوچک خواهید کرد.

بگذارید آزادانه بازی کند و شما با خیال راحت از بازی و کودکی او لذت ببرید. نگرانی و استرس را از خود دور کنید و در تجربه کودکی با فرزند خود شریک باشید. 

از عمده ترین خطرات در منزل برای کودکان گوشه و لبه های تیز و درها هستند:

گوشه ها و لبه های تیز : این لبه های تیز که حدودا 80% خانه های ما را احاطه کرده  است و مانند چاقوهای برنده  جای جای خانه در کمین بچه ها هستند . میزهای شیشه ای ، لبه های کاشی آشپزخانه  و سرویس های بهداشتی ، لبه های تیز مبلمان ، صندلی ، کابینت ها ، دیوارها و کمدها و .... همه و همه از لبه های برنده تشکیل شده اند.

درها : درها شاید آغازین دردهای  کودکی را به بچه های ما وارد می کند .

بخش ما بین چهارچوب و لولا ، همچنین بخشی که در سمت دستگیره در بسته می شود ، کشوها انگشتان کوچک آنها  مابین در و چهارچوب قرار می گیرد. آنها تمایل زیادی دارند که با در بازی کنند و از چهارچوب در به عنوان تکیه گاهی استفاده کنند.

محصولات ایمنی ، کودکان  را در مقابل آسیب دیدگی های فوق حفاظت می کنند.
خطرهای اصلی برای کودکان در منزل کدامند؟

مقالات مرتبط