نکاتی که قبل از خرید دوچرخه کودکان باید به آن توجه کرد

انتخاب سایز نادرست برای دوچرخه می‌تواند باعث از دست دادن کنترل کودک و آسیب رساندن به وی شود. در مواقع هر دوچرخه‌ای باید مخصوص هر فرد و متناسب با سایز بدن وی خریداری شود چرا که این باور اشتباه وجود دارد که سایز دوچرخه خیلی اهمیت نداشته و می‌توان دوچرخه‌ای خریداری کرد که تا چندین سال کودک بتواند از آن استفاده کند.

نکاتی که قبل از خرید دوچرخه کودکان باید به آن توجه کرد

اما پس از خرید دوچرخه مناسب به شما توصیه می‌کنیم نکاتی را در این باره رعایت کنید:

  • هرگز فرزند خود را تا قبل از اینکه کاملا آماده است مجبور به راندن دوچرخه‌ای که فقط دو چرخ دارد نکنید چرا که سن مناسب برای این نوع دوچرخه‌ها در حدود سن 5 سالگی است.
  • حتما برای خرید دوچرخه فرزند خود را به همراه داشته باشید و از وی بخواهید تا با نشستن بر روی آن متناسب بودن ساز آن را، همان موقع بررسی کنید.

دوچرخه کودکان

چگونه تشخیص دهیم سایز دوچرخه برای فرزندمان مناسب است؟

شاید از لحاظ ظاهری شما فکر کنید که این دوچرخه مناسب فرزند شماست اما بهتر است نکاتی را هنگام خرید دوچرخه بدانید و به آن توجه کنید

نکاتی در هنگام خرید دوچرخه باید به آن توجه کرد

  • هر زمان کودک بر روی صندلی با نشیمنگاه دوچرخه می نشیند باید کف پاهای وی به زمین برسد.
  • نشیمنگاه کودک باید متناسب با شرایط فیزیکی وی باشد به گونه‌ای که هنگام نشستن فضای خالی کمی باقی مانده باشد.
  • باید دستان کودک کاملا به ترمز آن برسد به گونه‌ای که بتواند آنرا فشار داده و در مواقع ضروری بایستد.
دوچرخه مناسب کودک

اما پس از خریداری دوچرخه به این موضوع توجه شود که حتما محیطی امن را برای دوچرخه سواری کودک خود انتخاب کنید و ترجیحا در محیط اطراف کودک خود برای شروع آموزش دوچرخ سواری چنانچه موانع، دیوارها و یا زوایایی تیزی وجود دارد از محافظ لبه‌های تیز استفاده کنید همچنین توجه داشته باشید حتما کلاه محافظ هنگام دوچرخه سواری بر سر کودک باشد.برای ایمنی در مهد کودک نیز بهتر است موارد فوق در مهد کودک ها نیز رعایت شود .

مشخصات دوچرخه مناسب کودکان

نکاتی که قبل از خرید دوچرخه کودکان باید به آن توجه کرد

مقالات مرتبط