به کودکان خود قوانین ایمنی در خارج از منزل را آموزش دهید

در ادامه مقاله "قوانینی که باید به کودک خود بیاموزید " تمامی این قوانین ساده هستند تنها باید با زبان مناسب به آنها آموزش داده شود زبانی ساده و کودکانه. با این روش کودک تشویق می شود تا با شما نیز بیشتر صحبت کند. در ادامه تعدادی دیگر از قوانین کودکانه را باهم مرور می‌کنیم.

قانون ششم: هرگز به هیچ غریبه‌ای اعتماد نکند

باید به کودک آموزش داده شود هنگام خروج از مدرسه چنانچه با فرد غریبه‌ای روبرو شد که غیر از اعضای درجه یک خانواده بودند هرگز به وی اعتماد نکند و در صورت اصرار بی‌مورد وی دیگران را در جریان این مورد قرار دهد.

به کودک آموزش داده شود تا در صورت گم شدن در همان محل بماند

قانون هفتم: هیچ کس اجازه ندارد تا بدن کودک شما را لمس کند

این موضوع برای کودک شما بسیاراهمیت دارد و به محض اینکه کودک شما متوجه مسایل و اصول اولیه شد باید این موارد به وی آموزش داده شود. بدین مفهوم که تنها مادر است که مجاز به لمس کردن بدن وی است و حتی پدر گاهی اوقات می تواند اینکار را انجام دهد.

قانون هشتم: به کودک آموزش داده شود تا در صورت گم شدن در همان محل بماند.

در شرایطی که کودک گم شد باید به وی آموزش داده شود که در همان محل بماند و اگر در آن نزدیکی کودکی را به همراه مادرش دید از آنها کمک بخواهد و یا می‌تواند به یک مغازه نزدیک مراجعه کند و از وی درخواست کمک کند.

قانون نهم: برای باز کردن درب‌های سنگین از فردی کمک بگیرند.

کودکان معمولا دوست دارند کارهایی مانند بازکردن درب در و پنجره، پاسخ به تلفن و مواردی ازاین قبیل را خودشان انجام دهند که البته مشکلی هم ندارد اما بعضی از درها بسیار سنگین هستند و از آنجایی که عضلات کودکان توان باز کردن کامل آنها را ندارد ممکن است بعد از نیمه باز کردن به سمت خودشان برگردد لذا بهترین کار اینست که اگر چنین دربهایی در منزل وجود دارد حتما برای آنها از نوارهای ایمنی درها استفاده کنید.

اگر کودک شما با کاری راحت نیست آنرا انجام ندهد

قانون دهم: اگر کودک شما با کاری راحت نیست آنرا انجام ندهد.

مهم نیست از کودک شما در خواست انجام چه کاری شود. وقتی راضی به انجام دادن آن نیست به او اصرار نکنید. مثلا اینکه لباس خود را جلوی دیگران عوض کند و یا اینکه جلوی دیگران شنا کند. وقتی کودک شما راحت نیست نباید به وی اصرار کنید اصلا مهم نیست چند کودک دیگر اینکار را انجام می دهند.

به کودکان خود قوانین ایمنی در خارج از منزل را آموزش دهید

مقالات مرتبط