فعالیت بدنی کودکان را جدی بگیریم

آمارها نشان می‌دهد  از هر 10 کودک تنها 6 شش کودک در رنج سنی بین 5 تا 14 سال خارج از ساعت تحصیلی خود ورزش می‌کنند. این درحالیست که 25 درصد کودکان در این رنج سنی مبتلا به اضافه وزن هستند که با توجه به محدودیت اعمال تغییر در برنامه غذایی روزانه آنها حتما باید ورزش روزانه برای آنها منظور گردد تا بتوان از طریق سوخت بیشتر کالری از اضافه وزن آنها پیشگیری کنند چرا که متخصصان علم تغذیه بر این باورند که نمی‌توان برای کودکان و نوجوانان رنج سنی زیر 15 سال رژیم غذایی در نظر گرفت چون در رنج سنی رشد هستند و محدودیت کالری یعنی محدودیت دریافت ریز مغذی‌های مفید لذا تنها کاری که می توان برای این افراد کرد این است که با بالا بردن فعالیت بدنی میزان سوخت کالری را بالاتر ببریم و  همچنین با ثابت نگاه داشتن وزن از دریافت کالری بیشتر و در نهایت اضافه وزن آنها پیشگیری کنیم.

kids_physical_activity_1


 چرا که کودکانی که در سن بین 7 تا 10 سالگی به اضافه وزن مبتلا می‌شوند امکان ابتلا به انواع بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی عروقی و پوکی استخوان در آنها افزایش می‌یابد همچنین برخی از خطرات احتمالی مانند چاقی در بزرگسالی، کاهش تمرکز و قدرت به خاطر سپردن اطلاعات، نامتعادل بودن شرایط روحی و بطور کل بر هم خوردن شرایط روحی از مواردی است که با عدم فعالیت و اضافه وزن ارتباط مستقیم دارد.

kids_physical_activity_2


  در مقابل چنانچه کودکان بطور مرتب و با برنامه ریزی روزانه ورزش کنند خواب آنها بهبود پیدا می‌کنند و حتی در برقراری ارتباطات اجتماعی افرادی موفق می‌شوند. تنها نکته ای که باید در نظر گرفت نوع ورزش است که باید متناسب با توان فیزیکی و. شرایط روحی کودک انتخاب گردد. انتخاب ورزش مناسب گاهی باید از طریق مشاوره انجام گیرد تا والدین متوجه شوند کودک آنها دقیقا در چه رشته‌ای استعداد دارد و یا چه ورزشی برای آینده وی بهتر است. 

فعالیت بدنی کودکان را جدی بگیریم

مقالات مرتبط